
Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας RheinEnergie της Κολωνίας και Stadtwerke του Ντίσελντορφ επιδιώκουν την είσοδό τους σε έναν ακόμα επιχειρηματικό τομέα αυτόν της παροχής τροφοδοτικών σταθμών ηλεκτρικής ενέργειας για τα ποταμόπλοια του Ρήνου.
Το σχέδιο περιλαμβάνει σε πρώτη φάση τη δημιουργία δώδεκα σταθμών σε Κολωνία και Ντίσελντορφ, από τους οποίους θα τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια τα φορτηγά και επιβατηγά ποταμόπλοια καθώς και τα κρουαζιερόπλοια που πλέουν στο Ρήνο.
Μέχρι τώρα και λόγω έλλειψης τροφοδοτικών σταθμών ηλεκτρικής ενέργειας τα πλοία είναι υποχρεωμένα να έχουν σε λειτουργία τις μηχανές τους, γεγονός που προκαλεί όχι μόνο όχληση στις πόλεις αλλά και σημαντικές εκπομπές ρύπων που επιβαρύνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση στις γερμανικές πόλεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εάν ένα κρουαζιερόπλοιο δεν διατηρήσει τις μηχανές του σε λειτουργία ενώ βρίσκεται αγκυροβολημένο μπορεί να πετύχει μία μείωση σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και 120 τόνους ετησίως. Αυτή η μείωση μπορεί να γίνει πραγματικότητα με το νέο σχέδιο δημιουργίας τροφοδοτικών σταθμών ηλεκτρικής ενέργειας στα μεγαλύτερα γερμανικά λιμάνια του Ρήνου.
Όπως δηλώνει ο CEO της RheinEnerie, θυγατρικής εταιρείας της Stadtwerke Köln της μεγαλύτερης εταιρείας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και ύδρευσης στην Κολωνία, στόχος δεν είναι η κατασκευή τροφοδοτικών σταθμών μόνο στην περιοχή της Κολωνίας αλλά η επέκταση και σε άλλες περιοχές της Γερμανίας.
Άλλωστε στην χώρα υπάρχουν συνολικά 240 λιμάνια για τα φορτηγά και 70 λιμάνια για τα επιβατηγά ποταμόπλοια.
Από την πλευρά του ο CEO της εταιρείας παροχής ενέργειας Stadtwerke του Ντίσελντορφ, Udo Brockmeier, ανέφερε ότι οι πόλεις-λιμάνια στη Γερμανία επιδιώκουν την άμεση μείωση τόσο των εκπομπών ρύπων (διοξείδιο του άνθρακα) όσο και των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρά τους.
Για τον ίδιο η κοινή δράση των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας RheinEnergie της Κολωνίας και Stadtwerke του Ντίσελντορφ στοχεύει στην παροχή άμεσης και βιώσιμης απάντησης σε αυτό το αίτημα των γερμανικών πόλεων-λιμανιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ