
Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας RheinEnergie της Κολωνίας και Stadtwerke του Ντίσελντορφ επιδιώκουν την είσοδό τους σε έναν ακόμα επιχειρηματικό τομέα αυτόν της παροχής τροφοδοτικών σταθμών ηλεκτρικής ενέργειας για τα ποταμόπλοια του Ρήνου.
Το σχέδιο περιλαμβάνει σε πρώτη φάση τη δημιουργία δώδεκα σταθμών σε Κολωνία και Ντίσελντορφ, από τους οποίους θα τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια τα φορτηγά και επιβατηγά ποταμόπλοια καθώς και τα κρουαζιερόπλοια που πλέουν στο Ρήνο.
Μέχρι τώρα και λόγω έλλειψης τροφοδοτικών σταθμών ηλεκτρικής ενέργειας τα πλοία είναι υποχρεωμένα να έχουν σε λειτουργία τις μηχανές τους, γεγονός που προκαλεί όχι μόνο όχληση στις πόλεις αλλά και σημαντικές εκπομπές ρύπων που επιβαρύνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση στις γερμανικές πόλεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εάν ένα κρουαζιερόπλοιο δεν διατηρήσει τις μηχανές του σε λειτουργία ενώ βρίσκεται αγκυροβολημένο μπορεί να πετύχει μία μείωση σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και 120 τόνους ετησίως. Αυτή η μείωση μπορεί να γίνει πραγματικότητα με το νέο σχέδιο δημιουργίας τροφοδοτικών σταθμών ηλεκτρικής ενέργειας στα μεγαλύτερα γερμανικά λιμάνια του Ρήνου.
Όπως δηλώνει ο CEO της RheinEnerie, θυγατρικής εταιρείας της Stadtwerke Köln της μεγαλύτερης εταιρείας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και ύδρευσης στην Κολωνία, στόχος δεν είναι η κατασκευή τροφοδοτικών σταθμών μόνο στην περιοχή της Κολωνίας αλλά η επέκταση και σε άλλες περιοχές της Γερμανίας.
Άλλωστε στην χώρα υπάρχουν συνολικά 240 λιμάνια για τα φορτηγά και 70 λιμάνια για τα επιβατηγά ποταμόπλοια.
Από την πλευρά του ο CEO της εταιρείας παροχής ενέργειας Stadtwerke του Ντίσελντορφ, Udo Brockmeier, ανέφερε ότι οι πόλεις-λιμάνια στη Γερμανία επιδιώκουν την άμεση μείωση τόσο των εκπομπών ρύπων (διοξείδιο του άνθρακα) όσο και των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρά τους.
Για τον ίδιο η κοινή δράση των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας RheinEnergie της Κολωνίας και Stadtwerke του Ντίσελντορφ στοχεύει στην παροχή άμεσης και βιώσιμης απάντησης σε αυτό το αίτημα των γερμανικών πόλεων-λιμανιών.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ