
Η Ελβετία υποχρεώνεται να αξιοποιήσει τα στρατηγικά της αποθέματα σε καύσιμα, για πρώτη φορά μετά το 2010, λόγω κινδύνου έλλειψης βενζίνης και πετρέλαιο στο άμεσο μέλλον. Η απόφαση της ελβετικής κυβέρνησης οφείλεται κυρίως στα τεχνικά προβλήματα (διαρροή σε έναν εναλλάκτη θερμότητας), που έχουν παρουσιαστεί στο μοναδικό μεγάλο διυλιστήριο πετρελαίου της χώρας στην πόλη Cressier (βόρεια της Βέρνης) και τα οποία υποχρέωσαν το διυλιστήριο σε παύση της λειτουργίας του. Το διυλιστήριο που διευθύνεται από την Varo Energy, παράγει το ένα τέταρτο των καυσίμων που καταναλώνει η χώρα.
O αρμόδιος προϊστάμενος της υπηρεσίας προμηθειών του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομικών Υποθέσεων της Ελβετίας Lucio Gastaldi ανέφερε ότι η έλλειψη βενζίνης και πετρελαίου μπορεί να αντιμετωπιστεί βραχυπρόθεσμα μέσω της αξιοποίησης των στρατηγικών αποθεμάτων της χώρας.
Πέραν όμως των τεχνικών προβλημάτων στο διυλιστήριο στο Cressier υπάρχουν ακόμα δύο λόγοι που επιτείνουν τα προβλήματα τροφοδοσίας της Ελβετίας με καύσιμα. Ο πρώτος λόγος είναι η χαμηλή στάθμη των υδάτων του Ρήνου που δεν επιτρέπει τις εισαγωγές καυσίμων με φορτηγά ποταμόπλοια στην χώρα. Ο δεύτερος λόγος είναι η αδυναμία στην παρούσα χρονική περίοδο των γερμανικών σιδηροδρόμων λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας και έλλειψης διαθέσιμης χωρητικότητας να μεταφέρουν καύσιμα στην Ελβετία.
Από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων της Ελβετίας ανακοινώθηκε ότι οι διαθέσιμες ποσότητες από τα στρατηγικά αποθέματα ανέρχονται σε: 50 εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου και 40 εκατομμύρια λίτρα βενζίνης. Οι αριθμοί αυτοί αντιπροσωπεύουν 4,5% των συνολικών αποθεμάτων πετρελαίου της χώρας και το 2,5% βενζίνης.
Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση ολοκληρωτικής παύσης των εισαγωγών οι ανάγκες της χώρας σε καύσιμα μπορεί να καλυφθούν για μία χρονική περίοδο τεσσάρων με πέντε μηνών.
Η ελβετική κυβέρνηση αναμένει την βελτίωση της κατάστασης μόλις αποκατασταθούν τα τεχνικά προβλήματα στο διυλιστήριο του Cressier, κάτι που αναμένεται να συμβεί τις επόμενες ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ