
Η Ελβετία υποχρεώνεται να αξιοποιήσει τα στρατηγικά της αποθέματα σε καύσιμα, για πρώτη φορά μετά το 2010, λόγω κινδύνου έλλειψης βενζίνης και πετρέλαιο στο άμεσο μέλλον. Η απόφαση της ελβετικής κυβέρνησης οφείλεται κυρίως στα τεχνικά προβλήματα (διαρροή σε έναν εναλλάκτη θερμότητας), που έχουν παρουσιαστεί στο μοναδικό μεγάλο διυλιστήριο πετρελαίου της χώρας στην πόλη Cressier (βόρεια της Βέρνης) και τα οποία υποχρέωσαν το διυλιστήριο σε παύση της λειτουργίας του. Το διυλιστήριο που διευθύνεται από την Varo Energy, παράγει το ένα τέταρτο των καυσίμων που καταναλώνει η χώρα.
O αρμόδιος προϊστάμενος της υπηρεσίας προμηθειών του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομικών Υποθέσεων της Ελβετίας Lucio Gastaldi ανέφερε ότι η έλλειψη βενζίνης και πετρελαίου μπορεί να αντιμετωπιστεί βραχυπρόθεσμα μέσω της αξιοποίησης των στρατηγικών αποθεμάτων της χώρας.
Πέραν όμως των τεχνικών προβλημάτων στο διυλιστήριο στο Cressier υπάρχουν ακόμα δύο λόγοι που επιτείνουν τα προβλήματα τροφοδοσίας της Ελβετίας με καύσιμα. Ο πρώτος λόγος είναι η χαμηλή στάθμη των υδάτων του Ρήνου που δεν επιτρέπει τις εισαγωγές καυσίμων με φορτηγά ποταμόπλοια στην χώρα. Ο δεύτερος λόγος είναι η αδυναμία στην παρούσα χρονική περίοδο των γερμανικών σιδηροδρόμων λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας και έλλειψης διαθέσιμης χωρητικότητας να μεταφέρουν καύσιμα στην Ελβετία.
Από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων της Ελβετίας ανακοινώθηκε ότι οι διαθέσιμες ποσότητες από τα στρατηγικά αποθέματα ανέρχονται σε: 50 εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου και 40 εκατομμύρια λίτρα βενζίνης. Οι αριθμοί αυτοί αντιπροσωπεύουν 4,5% των συνολικών αποθεμάτων πετρελαίου της χώρας και το 2,5% βενζίνης.
Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση ολοκληρωτικής παύσης των εισαγωγών οι ανάγκες της χώρας σε καύσιμα μπορεί να καλυφθούν για μία χρονική περίοδο τεσσάρων με πέντε μηνών.
Η ελβετική κυβέρνηση αναμένει την βελτίωση της κατάστασης μόλις αποκατασταθούν τα τεχνικά προβλήματα στο διυλιστήριο του Cressier, κάτι που αναμένεται να συμβεί τις επόμενες ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ