
Πολλοί είναι εκείνοι που φοβούνται τα αεροπορικά ταξίδια, ενώ αρκετοί από την άλλη αδιαφορούν για τα υπερπολυτελή κρουαζιερόπλοια. Για αυτές τις περιπτώσεις και εάν βεβαίως η θάλασσα δεν προκαλεί ναυτία στον ενδιαφερόμενο ταξιδιώτη προτείνεται μία εναλλακτική και άκρως ιδιαίτερη επιλογή: το ταξίδι με ένα φορτηγό πλοίο, που είναι φθηνότερο, πιο ήσυχο αλλά σίγουρα πολύ πιο αργό.
Σήμερα υπάρχουν αρκετές εταιρείες, όπως η CMA GGM, που προσφέρουν την δυνατότητα ταξιδίων σε προορισμούς που τα αεροπλάνα ή τα κρουαζιερόπλοια αγνοούν ή δεν επιλέγουν να πιάσουν. Ο μέγιστος αριθμός των επιβατών που ένα φορτηγό πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει, πέρα από το πλήρωμά του, είναι σαφώς περιορισμένος (συνήθως όχι πάνω από δώδεκα άτομα). Επίσης, ο ενδιαφερόμενος επιβάτης θα πρέπει να γνωρίζει ότι υπάρχει και όριο ηλικίας, πάνω από το οποίο δεν επιτρέπεται η επιβίβαση σε φορτηγό πλοίο: τα 79 χρόνια, ενώ οι έγκυες γυναίκες, αλλά και όσοι έχουν κινητικά προβλήματα καλό θα ήταν να αποφύγουν ένα τέτοιο ταξίδι αναψυχής…
Από την άλλη ένα ταξίδι με φορτηγό πλοίο είναι σαφώς πιο οικονομικό από μία κρουαζιέρα. Και ποιό είναι ίσως το μεγαλύτερο δέλεαρ; Ότι σε ένα τέτοιο πλοίο δεν υπάρχει συνωστισμός και ο επιβάτης δεν χρειάζεται να περιμένει σε σειρά στον μπουφέ για να πάρει το πρωινό του ή το βραδινό του, ενώ βεβαίως δεν υπάρχει ανάγκη ούτε για ιδιαίτερο dress code.
Από την άλλη ο επιβάτης που επιλέγει να ταξιδέψει σε ένα τέτοιο πλοίο δεν έχει όριο βάρους στις αποσκευές του, ενώ μπορεί η καμπίνα του να μην έχει τηλεόραση αλλά συχνά είναι πολύ μεγαλύτερη και πολυτελής από την deluxe καμπίνα ενός κρουαζιερόπλοιου, ενώ μπορεί να αγοράσει οινοπνευματώδη ποτά και τσιγάρα duty free.
Το κόστος μίας τέτοιας «κρουαζιέρας» σε φορτηγό πλοίο μπορεί κυμαίνεται από 65 έως 100 δολάρια την ημέρα, ενώ ο επιβάτης θα πρέπει να γνωρίζει ότι επιλέγοντας ένα τέτοιο ταξίδι θα περάσει πολλές ημέρες στην θάλασσα. Χαρακτηριστικά ένα ταξίδι από το γαλλικό λιμάνι της Δουνκέρκης προς τη Σιγκαπούρη μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 110 ημέρες, ενώ ένα ταξίδι από το Λος Άντζελες προς το Αμβούργο διαρκεί κάτι περισσότερο από 40 ημέρες.
Και δεν πρέπει ο εν δυνάμει ταξιδευτής σε ένα φορτηγό πλοίο να ξεχνά ότι το εισιτήριό του δε μπορεί να το κλείσει μέσω του διαδικτύου αλλά με άμεση επικοινωνία με τη ναυτιλιακή εταιρεία. Και αυτό απαιτεί προετοιμασία μηνών. Αλλά σίγουρα ο κόπος θα ανταμείψει τον επιβάτη ενός φορτηγού πλοίου με μεγάλες θαλασσινές συγκινήσεις που όμοιές τους δεν θα ζήσει ποτέ σε ένα κρουαζιερόπλοιo.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ