
Πολλοί είναι εκείνοι που φοβούνται τα αεροπορικά ταξίδια, ενώ αρκετοί από την άλλη αδιαφορούν για τα υπερπολυτελή κρουαζιερόπλοια. Για αυτές τις περιπτώσεις και εάν βεβαίως η θάλασσα δεν προκαλεί ναυτία στον ενδιαφερόμενο ταξιδιώτη προτείνεται μία εναλλακτική και άκρως ιδιαίτερη επιλογή: το ταξίδι με ένα φορτηγό πλοίο, που είναι φθηνότερο, πιο ήσυχο αλλά σίγουρα πολύ πιο αργό.
Σήμερα υπάρχουν αρκετές εταιρείες, όπως η CMA GGM, που προσφέρουν την δυνατότητα ταξιδίων σε προορισμούς που τα αεροπλάνα ή τα κρουαζιερόπλοια αγνοούν ή δεν επιλέγουν να πιάσουν. Ο μέγιστος αριθμός των επιβατών που ένα φορτηγό πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει, πέρα από το πλήρωμά του, είναι σαφώς περιορισμένος (συνήθως όχι πάνω από δώδεκα άτομα). Επίσης, ο ενδιαφερόμενος επιβάτης θα πρέπει να γνωρίζει ότι υπάρχει και όριο ηλικίας, πάνω από το οποίο δεν επιτρέπεται η επιβίβαση σε φορτηγό πλοίο: τα 79 χρόνια, ενώ οι έγκυες γυναίκες, αλλά και όσοι έχουν κινητικά προβλήματα καλό θα ήταν να αποφύγουν ένα τέτοιο ταξίδι αναψυχής…
Από την άλλη ένα ταξίδι με φορτηγό πλοίο είναι σαφώς πιο οικονομικό από μία κρουαζιέρα. Και ποιό είναι ίσως το μεγαλύτερο δέλεαρ; Ότι σε ένα τέτοιο πλοίο δεν υπάρχει συνωστισμός και ο επιβάτης δεν χρειάζεται να περιμένει σε σειρά στον μπουφέ για να πάρει το πρωινό του ή το βραδινό του, ενώ βεβαίως δεν υπάρχει ανάγκη ούτε για ιδιαίτερο dress code.
Από την άλλη ο επιβάτης που επιλέγει να ταξιδέψει σε ένα τέτοιο πλοίο δεν έχει όριο βάρους στις αποσκευές του, ενώ μπορεί η καμπίνα του να μην έχει τηλεόραση αλλά συχνά είναι πολύ μεγαλύτερη και πολυτελής από την deluxe καμπίνα ενός κρουαζιερόπλοιου, ενώ μπορεί να αγοράσει οινοπνευματώδη ποτά και τσιγάρα duty free.
Το κόστος μίας τέτοιας «κρουαζιέρας» σε φορτηγό πλοίο μπορεί κυμαίνεται από 65 έως 100 δολάρια την ημέρα, ενώ ο επιβάτης θα πρέπει να γνωρίζει ότι επιλέγοντας ένα τέτοιο ταξίδι θα περάσει πολλές ημέρες στην θάλασσα. Χαρακτηριστικά ένα ταξίδι από το γαλλικό λιμάνι της Δουνκέρκης προς τη Σιγκαπούρη μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 110 ημέρες, ενώ ένα ταξίδι από το Λος Άντζελες προς το Αμβούργο διαρκεί κάτι περισσότερο από 40 ημέρες.
Και δεν πρέπει ο εν δυνάμει ταξιδευτής σε ένα φορτηγό πλοίο να ξεχνά ότι το εισιτήριό του δε μπορεί να το κλείσει μέσω του διαδικτύου αλλά με άμεση επικοινωνία με τη ναυτιλιακή εταιρεία. Και αυτό απαιτεί προετοιμασία μηνών. Αλλά σίγουρα ο κόπος θα ανταμείψει τον επιβάτη ενός φορτηγού πλοίου με μεγάλες θαλασσινές συγκινήσεις που όμοιές τους δεν θα ζήσει ποτέ σε ένα κρουαζιερόπλοιo.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ