
Στο πρόσφατα κατασκευασμένο Dongjiakou Multi-Purpose Terminal στο λιμάνι του Qingdao, το οποίο βρίσκεται στην Κίτρινη Θάλασσα στην επαρχία της Shandong, θα κατέχει μερίδιο 20% η υπό ιδιοκτησία Maersk APM Terminals (APMT), που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμενικών τερματικών σταθμών παγκοσμίως.
Το λιμάνι του Qingdao είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα του κόσμου, καταλαμβάνοντας την έβδομη θέση έχοντας διακινήσει κατά το έτος 2014 συνολικά 468 εκατομμύρια μετρικούς τόνους εμπορευμάτων.
Σύμφωνα με την APMT, το Dongjiakou Multi-Purpose Terminal έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να γίνει ένας από τους κύριους εμπορικούς κόμβους της Κίνας για εισαγωγή-εξαγωγή χύδην φορτίων αλλά και καυσίμων, με προβλεπόμενο ετήσιο όγκο διακινούμενων εμπορευμάτων της τάξης των 300 εκατομμυρίων μετρικών τόνων.
Ο CEO της APM Terminals CEO Kim Fejfer δήλωσε ότι η Κίνα, ως η μεγαλύτερη πληθυσμιακά χώρα του κόσμου και η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία, αποτελεί για το παγκόσμιο εμπόριο και τα logistics κομβικό κέντρο. Με αυτό το δεδομένο η APMT αποφάσισε την ενίσχυση της παρουσίας της σε αυτήν την «συναρπαστική και ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της Κίνας».
Το ενδιαφέρον της APMT στρέφεται στην παρούσα φάση πρωτίστως προς το εισαγωγικό/εξαγωγικό εμπόριο σιτηρών, καθώς το λιμάνι του Qingdao διαχειρίστηκε το περασμένο έτος ένα σύνολο 7.000.000 μετρικών τόνων φορτίων σιτηρών, ενώ σημαντικά αυξημένοι είναι οι αριθμοί και κατά το τρέχον έτος. Να σημειωθεί ότι η APMT λειτουργεί εγκαταστάσεις διαχείρισης σιτηρών στα λιμάνια του Callao στο Περού και του Πότι της Γεωργίας.
Να σημειωθεί ότι APMT έχει ήδη παρουσία σε έξι κινεζικά λιμάνια, ενώ αναμένεται η δραστηριοποίησή της και σε έναν ακόμα λιμενικό τερματικό σταθμό αυτό που τώρα κατασκευάζεται στο λιμάνι του Ningbo.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ