
Στο πρόσφατα κατασκευασμένο Dongjiakou Multi-Purpose Terminal στο λιμάνι του Qingdao, το οποίο βρίσκεται στην Κίτρινη Θάλασσα στην επαρχία της Shandong, θα κατέχει μερίδιο 20% η υπό ιδιοκτησία Maersk APM Terminals (APMT), που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμενικών τερματικών σταθμών παγκοσμίως.
Το λιμάνι του Qingdao είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα του κόσμου, καταλαμβάνοντας την έβδομη θέση έχοντας διακινήσει κατά το έτος 2014 συνολικά 468 εκατομμύρια μετρικούς τόνους εμπορευμάτων.
Σύμφωνα με την APMT, το Dongjiakou Multi-Purpose Terminal έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να γίνει ένας από τους κύριους εμπορικούς κόμβους της Κίνας για εισαγωγή-εξαγωγή χύδην φορτίων αλλά και καυσίμων, με προβλεπόμενο ετήσιο όγκο διακινούμενων εμπορευμάτων της τάξης των 300 εκατομμυρίων μετρικών τόνων.
Ο CEO της APM Terminals CEO Kim Fejfer δήλωσε ότι η Κίνα, ως η μεγαλύτερη πληθυσμιακά χώρα του κόσμου και η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία, αποτελεί για το παγκόσμιο εμπόριο και τα logistics κομβικό κέντρο. Με αυτό το δεδομένο η APMT αποφάσισε την ενίσχυση της παρουσίας της σε αυτήν την «συναρπαστική και ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της Κίνας».
Το ενδιαφέρον της APMT στρέφεται στην παρούσα φάση πρωτίστως προς το εισαγωγικό/εξαγωγικό εμπόριο σιτηρών, καθώς το λιμάνι του Qingdao διαχειρίστηκε το περασμένο έτος ένα σύνολο 7.000.000 μετρικών τόνων φορτίων σιτηρών, ενώ σημαντικά αυξημένοι είναι οι αριθμοί και κατά το τρέχον έτος. Να σημειωθεί ότι η APMT λειτουργεί εγκαταστάσεις διαχείρισης σιτηρών στα λιμάνια του Callao στο Περού και του Πότι της Γεωργίας.
Να σημειωθεί ότι APMT έχει ήδη παρουσία σε έξι κινεζικά λιμάνια, ενώ αναμένεται η δραστηριοποίησή της και σε έναν ακόμα λιμενικό τερματικό σταθμό αυτό που τώρα κατασκευάζεται στο λιμάνι του Ningbo.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ