
Αμερικανός αξιωματούχος, διατηρώντας την ανωνυμία του, δήλωσε τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου, στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters ότι το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ θα εκτελεί περιπολίες όχι μόνο εκτός αλλά και εντός της ζώνης των 12 ναυτικών μιλίων των υπό κινεζική κυριαρχία νησιών στη Νότια Σινική Θάλασσα, στο αμφισβητούμενο αρχιπέλαγος Σπάρτλι.
Μάλιστα ήδη το αμερικανικό αντιτορπιλικό Lassen πραγματοποίησε διέλευση από τα νησιά την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλα πολεμικά σκάφη των ΗΠΑ τις επόμενες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα το Lassen εισήλθε εντός των 12 ναυτικών μιλίων του υφάλου Subi Reef, επί του οποίου η Κίνα έχει κατασκευάσει ένα τεχνητό νησί μέσα τους τελευταίους 18 μήνες. Η Κίνα θεωρεί ότι το συγκεκριμένο τεχνητό νησί έχει τη δική του υφαλοκρηπίδα εντός της οποίας η ίδια έχει απόλυτη δικαιοδοσία.
Από την πλευρά του ο Αμερικανός αξιωματούχος δήλωσε ότι επιδίωξη της Αμερικής είναι να υπενθυμίζει με την παρουσία της στην Κίνα και στις άλλες δυνάμεις της περιοχής τα δικαιώματα της χώρας του, τα οποία απορρέουν από το διεθνές δίκαιο της Θάλασσας, διατηρώντας μία συνεχή και διακριτή παρουσία στη θαλάσσια αυτή περιοχή.
Βέβαια δεν είναι μόνο οι ΗΠΑ αλλά και ο στενός σύμμαχός τους στην περιοχή, οι Φιλιππίνες, που αντιδρούν απέναντι στις ενέργειες της Κίνας στο αρχιπέλαγος Σπάρτλι. Μάλιστα και η Ιαπωνία, μολονότι δε συνορεύει με τη Νότια Σινική Θάλασσα, διεκδικεί «παρουσία» στην περιοχή, συμμετέχοντας σε κοινές ασκήσεις με τις Φιλιππίνες.
Να σημειωθεί ότι τόσο οι ΗΠΑ όσο και οι Φιλιππίνες αλλά και χώρες όπως το Βιετνάμ, η Μαλαισία και το Μπρουνέι φοβούνται πως οι ενέργειες της Κίνας στην περιοχή αποσκοπούν στο να ελέγξει απόλυτα ένα σημαντικό θαλάσσιο πέρασμα από το οποίο διακινείται σχεδόν το ένα τρίτο των παγκόσμιων φορτίων πετρελαίου.
Από την άλλη η προσπάθεια για έλεγχο της περιοχής από την Κίνα αλλά και η αντίδραση των ΗΠΑ θα πρέπει να συνδεθεί και με το γεγονός ότι η συγκεκριμένη περιοχή φέρεται να κρύβει στον πυθμένα της μεγάλες ποσότητες πετρελαίου αλλά και φυσικού αερίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ