
Η αυστραλιανή εταιρεία DMS Maritime Pty Ltd, θυγατρική της Serco Australia, έχει επιλεγεί ως προτιμητέος υποψήφιος για να αναλάβει τον σχεδιασμό και τη ναυπήγηση του πλοίου αλλά και τη μετέπειτα λειτουργία και συντήρηση του παγοθραυστικού.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος της Αυστραλίας και η DMS Maritime Pty Ltd άρχισαν τις επίσημες διαπραγματεύσεις τους για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του πλοίου. Εάν όλα πάνε καλά με τις διαπραγματεύσεις και την υπογραφή της σύμβασης, το νέο παγοθραυστικό θα κατασκευαστεί από την Damen Shipyards.
Η συγκεκριμένη επένδυση της αυστραλιανής κυβέρνησης θα διασφαλίσει την ισχυρή παρουσία της χώρας στην περιοχή της Ανταρκτικής για τις επόμενες δεκαετίες. Και ο λόγος είναι ότι το ήδη υπάρχον παγοθραυστικό Aurora Australis, που βρίσκεται σε υπηρεσία από το 1989, δεν μπορεί να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες ναυσιπλοΐας στην περιοχή που απαιτούν μεγαλύτερη ασφάλεια, ταχύτητα και αντοχή.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από την αυστραλιανή κυβέρνηση το νέο πλοίο θα έχει μία σύγχρονη πλατφόρμα που θα επιτρέπει τη διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας τόσο σε περιοχές που καλύπτονται από πάγο όσο και στην ανοιχτή θάλασσα.
Το πλοίο θα είναι εφοδιασμένο, επίσης, με σύγχρονο βυθόμετρο που θα επιτρέψει την χαρτογράφηση του βυθού, ενώ τα σύγχρονα όργανα και εργαστήριά τους θα παρέχουν τη δυνατότητα διεξαγωγής όλων των απαραίτητων ερευνητικών εργασιών.
Το πλοίο, με 156 μέτρα μήκος και 23.400 τόνους εκτόπισμα, αναμένεται ότι θα φιλοξενεί 34 μέλη πληρώματος και μέχρι 116 άτομα επιστημονικό προσωπικό, ενώ θα παρέχει τη δυνατότητα προσγείωσης μέχρι και τεσσάρων ελικοπτέρων.
Το νέο παγοθραυστικό, που αναμένεται να παραληφθεί τον Οκτώβριο του 2019, θα αγκυροβολεί στο λιμάνι του Hobart στην Τασμανία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με αυτόν τον τρόπο εκφράζεται και η βούληση της Αυστραλίας να συνεχίζει η Τασμανία να επιτελεί το ρόλο της ως η πύλη της χώρας προς την Ανταρκτική.
(η περιγραφή και οι φωτογραφίες του παγοθραυστικού προέρχονται από τον επίσημο κυβερνητικό ιστότοπο της Αυστραλιανής Κυβέρνησης: http://www.antarctica.gov.au/news/2015/australias-state-of-the-art-icebreaker-unveiled)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ