
Η Αρχή Ασφαλείας Πετρελαίου της Νορβηγίας (Norway’s Petroleum Safety Authority – PSA) με δελτίο Τύπου εξέφρασε και επισήμως τις ανησυχίες της σχετικά με τους αρκτικούς πάγους και τους κινδύνους που αυτοί μπορεί να προκαλέσουν στις εγκαταστάσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Θάλασσα του Μπάρεντς.
Σύμφωνα με τη Νορβηγική Αρχή Ασφαλείας η κάλυψη πάγου στον απομακρυσμένο Βορρά δεν είναι στατική, αλλά ποικίλλει σε έκταση ανάλογα με την εποχή και από έτος σε έτος.
Εξαιτίας του Gulf Stream, το νότιο τμήμα της Θάλασσας του Μπάρεντς συνήθως δεν καλύπτεται από πάγο όλο το χρόνο, αλλά τόσο τα παγόβουνα όσο και ο θαλάσσιος πάγος μπορούν να αποτελέσουν μία πραγματική απειλή για τις εγκαταστάσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου της περιοχής.
«Με καθαρά στατιστικούς όρους, ο θαλάσσιος πάγος και τα παγόβουνα εντοπίζονται συνήθως νότια του Bear Island. Αλλά η πιθανότητα και πάλι είναι μικρή», αναφέρει ο ειδικός της PSA Arne Kvitrud.
«Στην περίπτωση που εντοπιστούν στην θαλάσσια περιοχή παγόβουνα ή θαλάσσιος πάγος, ο κανόνας είναι η αποσύνδεση από τις εγκαταστάσεις και η άμεση απομάκρυνση. Όμως από την ώρα που ξεκίνησαν οι γεωτρήσεις στο Βορρά αυτά τα μέτρα δεν έχει χρειαστεί να ληφθούν ποτέ», σημείωσε ο κ. Kvitrud.
Ο κ. Kvitrud τόνισε, επίσης, ότι θεωρητικά πάγος μπορεί να εμφανιστεί και στην περιοχή του κοιτάσματος του Goliat, αλλά για τον ίδιο η πιθανότητα είναι ιδιαιτέρως μικρή και άρα και η ανάγκη αποσύνδεσης περιορισμένη. Από την άλλη, βέβαια, λίγο πιο βόρεια στην περιοχή του πετρελαϊκού κοιτάσματος ‘Johan Castberg’ θα πρέπει να ληφθούν μέτρα και να βρεθεί τρόπος για αποσύνδεση στην περίπτωση που ο πάγος πλησιάσει αρκετά κοντά στην πλατφόρμα εξόρυξης.
Για τον κ. Kvitrud η καλύτερη λύση θα ήταν να αποφευχθεί σε κάθε περίπτωση μία σύγκρουση πάγου με την πλατφόρμα, γιατί μία τέτοια εξέλιξη θα προκαλούσε σημαντικές ζημίες σε αρκετά τμήματα της τελευταίας. Κατά συνέπεια ο στόχος είναι η πλατφόρμα να κρατηθεί μακριά από τον πάγο.
Όπως σημειώνει ο κ. Kvitrud «Οι πλέον πρόσφατες εργασίες γεώτρησης έπρεπε να εκτελεστούν σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από την περιφερειακή ζώνη του πάγου. Σε περίπτωση που ο πάγος πλησιάσει περισσότερο, τότε είναι άμεση η ανάγκη για αποσύνδεση της πλατφόρμας, καθώς ποτέ μέχρι τώρα δεν έχει επιχειρηθεί εξόρυξη τόσο κοντά σε ζώνη πάγου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ