
Την επίσκεψη δύο πρέσβεων δέχθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας συγκεκριμένα τον πρέσβη της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν στην Αθήνα Behnam Behrouz και τον Τούρκο πρέσβη κ. Kerim Uras.
Στις συναντήσεις συζητήθηκαν τα κύρια ζητήματα που άπτονται των τομέων της διμερούς συνεργασίας στον τομέα αρμοδιότητος του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Υπήρξε κοινή η διαπίστωση του κομβικού ρόλου που διαδραματίζει η ελληνική και ελληνόκτητη ναυτιλία σε διεθνές αλλά και περιφερειακό επίπεδο.
Με τον Ιρανό πρέσβη και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την πεποίθηση τους για την δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης της θεσμικής διμερούς συνεργασίας στον οικείο τομέα, τόσο από επιχειρηματικής άποψης ( με ιδιαίτερη έμφαση στην δια θαλάσσης μεταφορά των ενεργειακών πόρων, στον τομέα των Δ/Ξ πλοίων και στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας στην διαχείριση πλοίων ) όσο και υπό το πρίσμα της θεσμικής συνεργασίας σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) , με σκοπό την θεσμική ενίσχυση και την περαιτέρω ανάπτυξη της διεθνούς ναυτιλίας αλλά και την διασφάλιση παγκοσμίων προτύπων στον τομέα της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος αλλά και των προτύπων ασφάλειας έναντι εκνόμων ενεργειών.

Ο Τούρκος πρέσβης αναφέρθηκε στο μεταναστευτικό ζήτημα, επισημαίνοντας τις σοβαρές προεκτάσεις που συνεπάγεται η διαχείριση του εντός Τουρκίας και τονίζοντας με έμφαση την απότομη διόγκωση των μετακινούμενων πληθυσμών, γεγονός που απαιτεί τόσο διμερείς όσο και πολυμερείς συνεργασίες. Εξέφρασε, επίσης, την πρόβλεψη για μελλοντική επιδείνωση του ζητήματος. Περαιτέρω, ο Τούρκος αξιωματούχος αναφέρθηκε στην ανάγκη εξεύρεσης τρόπων εμβάθυνσης της συνεργασίας Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Τουρκικής Ακτοφυλακής, με στόχο την αντιμετώπιση της δράσης των οργανωμένων δικτύων διακίνησης μεταναστών/προσφύγων και, τέλος, απηύθυνε πρόσκληση στον κ. Υπουργό να επισκεφθεί την Τουρκία.
Ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θ. Δρίτσας, συμμεριζόμενος την ανησυχία του Τούρκου Πρέσβη για περαιτέρω όξυνση του μεταναστευτικού ρεύματος, επισήμανε τον προσφυγικό πλέον χαρακτήρα των μετακινούμενων πληθυσμών, η διαχείριση των οποίων εντός της επικράτειας εκάστου κράτους διέλευσης, θέτει τις αρμόδιες κρατικές δομές ενώπιον πολυεπίπεδων προκλήσεων, με πιο πιεστικές εκείνες της ασφάλειας και του σεβασμού των διεθνώς κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των προσφύγων. Ο κ. Υπουργός επισήμανε περαιτέρω ότι, η επίσκεψη του Τούρκου Πρέσβη συμπίπτει με τη συμπλήρωση 500.000 μεταναστών/προσφύγων που από 01-01-2015 αποβιβάστηκαν στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου προερχόμενοι από τα έναντι Τουρκικά παράλια, γεγονός που αναδεικνύει τη δυσκολία του εγχειρήματος διαχείρισης των υπόψη προσώπων, καθώς παρ’ όλες τις αντιξοότητες που διατρέχει αυτή την περίοδο, η Ελλάδα εξακολουθεί να υποδέχεται, να καταγράφει και να ταυτοποιεί όλα τα νεοεισερχόμενα πρόσωπα στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Υπογραμμίζοντας στη συνέχεια με έμφαση την εκρηκτική άνοδο που σημειώνουν οι αφίξεις από τα τουρκικά παράλια την τρέχουσα περίοδο, τόνισε την ανάγκη στενής συνεργασίας των δύο πλευρών με στόχο την ομαλοποίηση της εξελισσόμενης κρίσης. Στο πλαίσιο αυτό και αναφερόμενος στις πρόσφατες εξελίξεις στις σχέσεις Ε.Ε. – Τουρκίας, ο κ. Υπουργός επισήμανε τις υψηλές προσδοκίες της Ελληνικής πλευράς από τη συντονισμένη αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ζητήματος μεταξύ Ε.Ε. – Τουρκίας, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα, να είναι αποτέλεσμα των υπόψη δράσεων η εξεύρεση τρόπων ικανοποίησης των δικαιωμάτων των μετακινούμενων πληθυσμών, προτού αυτοί φτάσουν στα Τουρκικά παράλια στο Αιγαίο. Αναφερόμενος επίσης στο ισχύον πλαίσιο συνεργασίας Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Τουρκικής Ακτοφυλακής, τόνισε την ανάγκη αμοιβαία εποικοδομητικής συνεργασίας, αποφυγής εντάσεων και σεβασμού των κανόνων του διεθνούς δικαίου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι “…είναι προτιμότερο να διαχειρίζεσαι την ασφάλεια των ανθρώπων παρά τον κίνδυνο τους”.
Αναφορικά, τέλος, με την καταστολή δράσης των οργανωμένων κυκλωμάτων διακίνησης και τονίζοντας την ανάλγητη και κερδοσκοπική συμπεριφορά που επιδεικνύουν έναντι των μετακινούμενων πληθυσμών, ο κ. υπουργός επισήμανε ότι, ο έλεγχος της δράσης και η εξάρθρωση τους πρέπει να αποτελεί στόχο πρώτης προτεραιότητας και για τις δύο πλευρές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ