
Η 12η Συνεδρίαση Εφαρμογής της Συμφωνίας ΕΕ-Κίνας για τις θαλάσσιες μεταφορές, που διοργανώνεται αυτή τη φορά από την πολωνική κυβέρνηση, πραγματοποιήθηκε στο Szczecin, της Πολωνίας μεταξύ 21 και 23 Σεπτέμβρη. Αντιπρόσωποι του κινεζικού Υπουργείου Μεταφορών, της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και Κινητικότητας (DG Move) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των κρατών μελών της ΕΕ αλλά και της ECSA συμμετείχαν σε αυτό το πολύτιμο forum για τις ναυτιλιακές μεταφορές.
“Οι ετήσιες συναντήσεις μεταξύ των ισχυρότερων ναυτιλιακών δυνάμεων του κόσμου δεν είναι μόνο εξαιρετικά χρήσιμες για τις ναυτιλιακές διοικήσεις της ΕΕ και της Κίνας, αλλά και για τις αντίστοιχες ναυτιλιακές βιομηχανίες που ρυθμίζουν”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ECSA Patrick Verhoeven και πρόσθεσε: “Προσφέρουν μια καλή επισκόπηση στις τελευταίες εξελίξεις ως προς τη ναυτιλιακή και θαλάσσια πολιτική και να παρέχουν μια σταθερή και τακτική πλατφόρμα, η οποία προάγει τις συζητήσεις για θέματα που τέθηκαν από τον κλάδο της ναυτιλίας ».
Ένα από τα θέματα προτεραιότητας της ECSA που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης είναι η επέκταση της Ελεύθερης Ζώνης Εμπορίου της Σαγκάης σε πέντε νέα λιμάνια. Σε αυτές τις ζώνες ελεύθερου εμπορίου, τα πλοία κινεζικών συμφερόντων μπορούν πλέον να μεταφέρουν φορτία μεταξύ των κινεζικών λιμένων ανεξάρτητα από τη χώρα νηολόγησης του πλοίου. Οι πλοιοκτήτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραμένουν ανήσυχη για την εξέλιξη αυτή, δεδομένου ότι αυτό το καθεστώς τοποθετεί τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις ευρωπαϊκών συμφερόντων σε μειονεκτική θέση έναντι των κινεζικών εταιρειών. Μέχρι σήμερα, όλα τα δρομολόγια καμποτάζ, μεταξύ δηλαδή κινεζικών λιμένων, έπρεπε να είναι τόσο κινεζικής ιδιοκτησίας όσο και νηολογημένα στην κινεζική σημαία. Ο κανόνας αυτός διαφέρει επίσης από τη διεθνή πρακτική ως προς το καμποτάζ που εστιάζεται στη σημαία του πλοίου και όχι στην εθνικότητα του πλοιοκτήτη ως προς την πρόσβαση στην εσωτερική αγορά μιας χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ