
Η 12η Συνεδρίαση Εφαρμογής της Συμφωνίας ΕΕ-Κίνας για τις θαλάσσιες μεταφορές, που διοργανώνεται αυτή τη φορά από την πολωνική κυβέρνηση, πραγματοποιήθηκε στο Szczecin, της Πολωνίας μεταξύ 21 και 23 Σεπτέμβρη. Αντιπρόσωποι του κινεζικού Υπουργείου Μεταφορών, της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και Κινητικότητας (DG Move) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των κρατών μελών της ΕΕ αλλά και της ECSA συμμετείχαν σε αυτό το πολύτιμο forum για τις ναυτιλιακές μεταφορές.
“Οι ετήσιες συναντήσεις μεταξύ των ισχυρότερων ναυτιλιακών δυνάμεων του κόσμου δεν είναι μόνο εξαιρετικά χρήσιμες για τις ναυτιλιακές διοικήσεις της ΕΕ και της Κίνας, αλλά και για τις αντίστοιχες ναυτιλιακές βιομηχανίες που ρυθμίζουν”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ECSA Patrick Verhoeven και πρόσθεσε: “Προσφέρουν μια καλή επισκόπηση στις τελευταίες εξελίξεις ως προς τη ναυτιλιακή και θαλάσσια πολιτική και να παρέχουν μια σταθερή και τακτική πλατφόρμα, η οποία προάγει τις συζητήσεις για θέματα που τέθηκαν από τον κλάδο της ναυτιλίας ».
Ένα από τα θέματα προτεραιότητας της ECSA που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης είναι η επέκταση της Ελεύθερης Ζώνης Εμπορίου της Σαγκάης σε πέντε νέα λιμάνια. Σε αυτές τις ζώνες ελεύθερου εμπορίου, τα πλοία κινεζικών συμφερόντων μπορούν πλέον να μεταφέρουν φορτία μεταξύ των κινεζικών λιμένων ανεξάρτητα από τη χώρα νηολόγησης του πλοίου. Οι πλοιοκτήτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραμένουν ανήσυχη για την εξέλιξη αυτή, δεδομένου ότι αυτό το καθεστώς τοποθετεί τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις ευρωπαϊκών συμφερόντων σε μειονεκτική θέση έναντι των κινεζικών εταιρειών. Μέχρι σήμερα, όλα τα δρομολόγια καμποτάζ, μεταξύ δηλαδή κινεζικών λιμένων, έπρεπε να είναι τόσο κινεζικής ιδιοκτησίας όσο και νηολογημένα στην κινεζική σημαία. Ο κανόνας αυτός διαφέρει επίσης από τη διεθνή πρακτική ως προς το καμποτάζ που εστιάζεται στη σημαία του πλοίου και όχι στην εθνικότητα του πλοιοκτήτη ως προς την πρόσβαση στην εσωτερική αγορά μιας χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ