
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Ηρεμία – απραξία σε γενικές γραμμές επικράτησε και την προηγούμενη εβδομάδα λόγω και των επερχόμενων αργιών του Eid προς το τέλος του μήνα, αλλά έχει αρχίσει και επικρατεί μία αισιοδοξία ότι μετά τις αργίες θα αρχίσει και πάλι να επανέρχεται η αγορά επιβεβαιώνοντας τον κανόνα ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους η δραστηριότητα είναι πάντα αυξημένη.
Στην Ινδία, η επιβολή του φόρου στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου, μόνο πρόσκαιρη αισιοδοξία έφερε καθώς ακόμη το μέτρο δεν έχει λάβει σάρκα και οστά και το μόνο θετικό νέο έχει να κάνει με την νομισματική ισοτιμία, καθώς η απόφαση της FED στις ΗΠΑ να μην προχωρήσει σε αύξηση των επιτοκίων επίδρασε θετικά στην ρουπία η οποία ανατιμήθηκε στις 65 προς το δολάριο, αλλά οι προσφερόμενες τιμές συνεχίζουν και παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
Στο Μπαγκλαντές, το θετικό νέο είναι η κατάργηση του Καρτέλ που είχε δημιουργηθεί τους τελευταίους 2 μήνες περίπου, γεγονός που προφανώς θα έχει θετική επίδραση στις προσφερόμενες τιμές, καθώς υπάρχουν End Buyers οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να προβούν σε αγορές στις υπάρχουσες χαμηλές τιμές ώστε να μειώσουν το μέσο κόστος κτήσης (Μουαγιέν) από αγορές που πραγματοποίησαν σε υψηλές τιμές στο παρελθόν.
Στο Πακιστάν, η προσδοκία για την επιβολή υψηλού φόρου της τάξης του 40% στις Κινεζικές εισαγωγές δεν έγινε πραγματικότητα έχοντας σαν αποτέλεσμα να συνεχίζει να παραμένει εκτός αγοράς καθώς οι τιμές που προσφέρει είναι χαμηλότερες από αυτές των ανταγωνιστών του. Παράλληλα, σε μία προσπάθεια βελτίωσης της αγοράς, ο οργανισμός Association of Ship Recyclers, πήρε την απόφαση να μειώσει την προσφορά σιδήρου από τα διαλυτήρια προς την εσωτερική αγορά με αποτέλεσμα την αύξηση διάρκειας κοπής των πλοίων.
Στην Κίνα, οι προσφερόμενες τιμές αυξήθηκαν κατά $ 50/LDT καθώς, παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα των επιδοτήσεων σε κρατικές εταιρείες είναι ακόμη σε ισχύ, υπήρξαν περιπτώσεις όπου η προσφορά των πλοίων από το πρόγραμμα αυτό δεν ήταν επαρκής ώστε να καλύψει τα μεγάλα διαλυτήρια.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 644,928 DWT, περίπου εκ των οποίων το 87,5% (564,369 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 12,5% (80,559 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 315 – $ 345 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 310 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 305 – $ 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 180 – $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ