
του Λευτέρη Μαδεντζόγλου
Ναυάγησε η τριμερής συμφωνία- σύμπραξη μεταξύ των εταιρειών Exmar, Flex LNG Ltd και Geveran η οποία είχε αρχικά ανακοινωθεί τον περασμένο Ιούλιο.
Η συμφωνία προέβλεπε τη δημιουργία μιας εκ των ισχυρότερων ομίλων διαχείρισης πλοίων στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η νέα εταιρεία θα έφερνε πιο κοντά τον Νορβηγό John Frederiksen με τη βελγική Exmar, στην οποία συμμετέχουν πολλοί παράγοντες της βελγικής οικονομικής και πολιτικής σκηνής, μεταξύ των οποίων και ο πρώην πρωθυπουργός του Βελγίου και νυν πρόεδρος των φιλελευθέρων, Guy Verhofstadt
Η εταιρεία σύμφωνα με την αρχική συμφωνία, θα έφερε το όνομα Exmar LNG, θα διαχειριζόταν 13 πλοία και θα είχε συνολική αξία 2,3 δις $, με τη βελγική Emxar να κατέχει το συντριπτικό ποσοστό 67%
Δηλώσεις στελεχών για την ‘ανάκληση’ της συμφωνίας αναφέρουν πως τα συμβαλλόμενα μέρη δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σχετικά με τους πολύπλοκους όρους των συμβολαίων, προκαλώντας τελικά έντονη δυσαρέσκεια στο επενδυτικό κοινό και σειρά από δημοσιεύματα- εικασίες στον Τύπο.
Ωστόσο η Flex LΝG, εταιρεία που ανήκει στο Nορβηγό μεγιστάνα John Frederiksen, θα συνεχίσει με την απόκτηση των δυο LNG όπως είχε συμφωνήσει αρχικά.´Οσο για την Geveran, που ανήκει επίσης στον Frederiksen, θα συνεχίσει να αναζητά στρατηγικές επενδύσεις και συμμαχίες στο χώρο της αγοράς LNG και πιο συγκεκριμένα στην αλυσίδα εφοδιασμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ