
του Λευτέρη Μαδεντζόγλου
Ναυάγησε η τριμερής συμφωνία- σύμπραξη μεταξύ των εταιρειών Exmar, Flex LNG Ltd και Geveran η οποία είχε αρχικά ανακοινωθεί τον περασμένο Ιούλιο.
Η συμφωνία προέβλεπε τη δημιουργία μιας εκ των ισχυρότερων ομίλων διαχείρισης πλοίων στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η νέα εταιρεία θα έφερνε πιο κοντά τον Νορβηγό John Frederiksen με τη βελγική Exmar, στην οποία συμμετέχουν πολλοί παράγοντες της βελγικής οικονομικής και πολιτικής σκηνής, μεταξύ των οποίων και ο πρώην πρωθυπουργός του Βελγίου και νυν πρόεδρος των φιλελευθέρων, Guy Verhofstadt
Η εταιρεία σύμφωνα με την αρχική συμφωνία, θα έφερε το όνομα Exmar LNG, θα διαχειριζόταν 13 πλοία και θα είχε συνολική αξία 2,3 δις $, με τη βελγική Emxar να κατέχει το συντριπτικό ποσοστό 67%
Δηλώσεις στελεχών για την ‘ανάκληση’ της συμφωνίας αναφέρουν πως τα συμβαλλόμενα μέρη δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σχετικά με τους πολύπλοκους όρους των συμβολαίων, προκαλώντας τελικά έντονη δυσαρέσκεια στο επενδυτικό κοινό και σειρά από δημοσιεύματα- εικασίες στον Τύπο.
Ωστόσο η Flex LΝG, εταιρεία που ανήκει στο Nορβηγό μεγιστάνα John Frederiksen, θα συνεχίσει με την απόκτηση των δυο LNG όπως είχε συμφωνήσει αρχικά.´Οσο για την Geveran, που ανήκει επίσης στον Frederiksen, θα συνεχίσει να αναζητά στρατηγικές επενδύσεις και συμμαχίες στο χώρο της αγοράς LNG και πιο συγκεκριμένα στην αλυσίδα εφοδιασμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ