
Έκρυθμη παραμένει η κατάσταση στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική. Η εταιρεία MAST(εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφάλειας), η οποία παρακολουθεί τις εξελίξεις στην περιοχή αναφέρει τα ακόλουθα, ανά χώρα:
Λιβύη
Η προθεσμία που έχει τεθεί από τον ΟΗΕ στις αντίπαλες Λιβυκές κυβερνήσεις για την υπογραφή μιας συμφωνίας ‘καταμερισμού’ της εξουσίας και για το σχηματισμό κυβέρνησης ενότητας δεν φαίνεται να έχει προσχωρήσει αφού η καταλυτική ημερομηνίας της Κυριακής πέρασε χωρίς υπογραφή από τα ‘αντισυμβαλλόμενα’ μέρη. Ως αποτέλεσμα, ο ΟΗΕ έχει μεταθέσει την προθεσμία έως τις 20 Οκτωβρίου Eid. Επιπλέον, έχει γίνει σαφές ότι δεν θα επιτραπούν περαιτέρω αλλαγές στο τελικό κείμενο της συμφωνίας. Εναπόκειται τώρα στις κυβερνήσεις της Λιβύης να αποφασίσουν αν θέλουν να το υπογράψει.
Ο κ. Ben Stewart, Γενικός Διευθυντής της, MAST δήλωσε ως προς αυτό το θέμα ότι: «Το χάος συνεχίζεται και οι υποδομές πετρελαίου της Λιβύης καταρρέουν. Η AGOCO, η οποία είναι θυγατρική της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου (NOC), ήταν υπεύθυνη για το 25% της παραγωγής πετρελαίου της Λιβύης πριν από τον εμφύλιο πόλεμο. Η μείωση του προϋπολογισμού που αναμένεται να ανακοινωθεί θα επηρεάσει τους μισθούς, την παροχή ανταλλακτικών, την πληρωμή των προμηθευτών και την παραγωγή πετρελαίου. Η παραγωγή πετρελαίου της χώρας είναι ήδη σε ποσοστό μόλις 20% της ικανότητάς του και αυτή θα μειωθεί περαιτέρω. ”
Υεμένη
Υπήρξα ελάχιστες σημαντικές εξελίξεις στην Υεμένη τις τελευταίες εβδομάδες. Ο εξόριστος πρόεδρος Χάντι έχει επιστρέψει στο Άντεν. Μια ομάδα Υπουργών και ο Πρωθυπουργός είχαν επιστρέψει την εβδομάδα πριν από το Hadi, προκειμένου να καθοριστούν οι βάσεις μιας προσωρινής διοίκησης.
Το λιμάνι του Άντεν παραμένει αρκετά ασφαλές και υπό τον έλεγχο των δυνάμεων του Συνασπισμού. Δεν υπήρξαν σημαντικές και έγκυρες πληροφορίες για τη βομβιστική επίθεση των δυνάμεων Συνασπισμού στο λιμάνι της Hodeidah, αλλά περαιτέρω επιθέσεις δεν μπορούν να αποκλειστούν τις επόμενες μέρες.
Σομαλία
Μια έρευνα σχετικά με τους Σομαλούς που κρατούνται ή έχουν φυλακιστεί για το διεθνές έγκλημα της πειρατείας ολοκληρώθηκε από το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC) και την OBP. Τα βασικά ευρήματα υποδηλώνουν ότι η κύρια αιτία της πειρατείας ήταν οι άσχημες οικονομικές συνθήκες στη χώρα. Η παράνομη αλιεία ήταν επίσης ένας άλλος παράγοντας που παρακίνησε την ανομία στα διεθνή και εθνικά ύδατα.
Οι ναυτικές περιπολίες σε συνδυασμό με την απειλή της φυλάκισης και τη χρήση των ένοπλων φρουρών στα πλοία αναφέρθηκαν ως οι βασικοί παράγοντες που οι δράστες αποθαρρύνονται ως προς τη συνέχιση της πειρατείας.
Η παράνομη, λαθραία και άναρχη αλιεία των αλλοδαπών στα εθνικά και διεθνή ύδατα κοντά στη χώρα αποτελεί σοβαρό ζήτημα και βραχνά για τους Σομαλούς. Οι αλλοδαποί αλιείς νέμονται τριπλάσιες ποσότητες αλιείας απ’ ότι ο τοπικός πληθυσμός. Στο παρελθόν είχε συζητηθεί χωρίς όμως αποτέλεσμα η σκέψη ώστε οι ναυτικές δυνάμεις να συνδράμουν με αστυνόμευση τις αλιευτικές δυνατότητες και τα δικαιώματα στα ύδατα της Σομαλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας,…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ