
Το κόστος της αναγέννησης του ναυπηγείου Zvezda στην Ανατολική Ρωσία θα ξεπεράσει τα 145 δισεκατομμύρια ρούβλια ( $ 2,16 δις ) , ανακοίνωσε στο πρακτορείο TASS o Διευθύνων Σύμβουλος της κρατικής εταιρείας πετρελαίου της Ρωσίας Rosneft, κ. Ιγκόρ Sechin. Ο Ρώσος αξιωματούχος ανακοίνωσε την πρόθεση του Κρεμλίνου να στηρίξει, σε συνεργασία με ιδιωτικά κεφάλαια, το συγκεκριμένο ναυπηγείο και τη ναυπηγική βιομηχανία της περιοχής σε ομιλία του στο Eastern Economic Forum που διεξήχθη πρόσφατα στη Σιβηρία.
Σύμφωνα με τον ίδιο το χαρτοφυλάκιο των παραγγελιών του ναυπηγείου μπορεί να ξεπεράσει το επόμενο διάστημα τα 1.400 πλοία διαφορετικών κατηγοριών. Αν και το ναυπηγείο εγκαινιάστηκε το 2009 δεν κατάφερε εξαιτίας έλλειψης σημαντικής χρηματοδότησης και κρατικής υποστήριξης να φτάσει τους αρχικούς στόχους του. Σύμφωνα με τα νέα φιλόδοξα σχέδια το ναυπηγείο θα μπορεί να κατασκευάσει πλοία μέχρι και 250,000 τόνων deadweight και 300 μέτρων σε μήκος ενώ θα εξειδικευθεί σε παγοθραυστικά και δεξαμενόπλοια. Τόσο οι εταιρείες Rosneft και Gazprom θα υποστηρίξουν το εγχείρημα για την κατασκευή υγραεριοφόρων πλοίων υψηλής τεχνολογίας.
Το ναυπηγείο αποτελεί μέρος του μεγάλου οράματος του Βλαντιμίρ Πούτιν και των συνεργατών του οι οποίοι επιθυμούν να καταστήσουν τη Σιβηρία διεθνές κέντρο μεταφορών, βιομηχανίας, εμπορίου αλλά και φορολογικού παραδείσου για επιχειρήσεις. Αν και το φιλόδοξο τόλμημα του Κρεμλίνου θα αναθερμάνει τη ναυπηγική βιομηχανία της περιοχής και θα αποτελέσει πιθανώς νέο σημείο αναφοράς και σημαντικό ‘παίκτη’ για τις ναυπηγήσεις της διεθνούς ναυτιλίας οι μέχρι τώρα προσπάθειες των αρμοδίων υπήρξαν μάλλον άκαρπες και ίσως παράτολμες. Οι δυσκολίες στα δυτικά σύνορα της Ρωσίας την αναγκάζουν να ασχοληθεί με επιμέλεια αλλά και αποφασιστικότητα στα παρθένα και αναξιοποίητα σύνορα της στην ασιατική ανατολή
Φωτο: EPA/ATOMFLOT/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ