
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Το ίδιο σκηνικό επικράτησε και την προηγούμενη εβδομάδα, με τις επαναδιαπραγματεύσεις να συνεχίζουν να είναι συχνό φαινόμενο, αλλά παράλληλα κάποιες νέες πράξεις έλαβαν χώρα σε τιμές ελαφρώς ανοδικά σπεκουλαρισμένες από τους Cash Buyers λόγω ότι βρισκόμαστε ήδη στο τέλος της εποχής των μουσώνων άρα η αγορά θα επαναλειτουργήσει, αλλά και γιατί μπαίνουμε στο τελευταίο τρίμηνο που παραδοσιακά το τρίμηνο αυτό η δραστηριότητα είναι αυξημένη.
Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι συνεχίζει και αντιμετωπίζει την αποδυνάμωση της ρουπίας, έχοντας φτάσει σε χαμηλό διετίας, πάνω από τις 66 προς το δολάριο, ήταν ίσως η μόνη που βγήκε στην αγορά και έκανε μερικά κλεισίματα, αλλά αναφορικά με τις τιμές δεν αναμένεται να υπάρξει ιδιαίτερη βελτίωση καθώς αναμένεται και περεταίρω νομισματική υποτίμηση αλλά και έλλειψη ανταγωνισμού από τις υπόλοιπες αγορές.
Το Μπαγκλαντές, απέχει από την αγορά καθώς οι τιμές που προσφέρει το καρτέλ που δημιουργήθηκε είναι αρκετά χαμηλές ενώ ταυτόχρονα και οι τράπεζες δεν είναι διατεθειμένες να ανοίξουν LCs σε ένα κλάδο που τον τελευταίο χρόνο χαρακτηρίζεται ασταθής και ενέχει μεγάλο ρίσκο.
Το Πακιστάν, απλά έπαιξε για άλλη μία φορά το ρόλο του παρατηρητή, βλέποντας την Ινδία να κάνει τις όποιες αγορές έλαβαν χώρα και να μην είναι διατεθειμένο να την ανταγωνιστεί στις τιμές, δεδομένου όμως ότι και τα πλοία που κλείστηκαν ήταν μικρότερου τονάζ ενώ το Πακιστάν προτιμά μεγαλύτερο τονάζ.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες και ταυτόχρονα συνεχίζει την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις προαναφερόμενες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 385,437 DWT, περίπου εκ των οποίων το 93% (359,412 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 7% (26,025 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 120 – $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ