
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Το ίδιο σκηνικό επικράτησε και την προηγούμενη εβδομάδα, με τις επαναδιαπραγματεύσεις να συνεχίζουν να είναι συχνό φαινόμενο, αλλά παράλληλα κάποιες νέες πράξεις έλαβαν χώρα σε τιμές ελαφρώς ανοδικά σπεκουλαρισμένες από τους Cash Buyers λόγω ότι βρισκόμαστε ήδη στο τέλος της εποχής των μουσώνων άρα η αγορά θα επαναλειτουργήσει, αλλά και γιατί μπαίνουμε στο τελευταίο τρίμηνο που παραδοσιακά το τρίμηνο αυτό η δραστηριότητα είναι αυξημένη.
Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι συνεχίζει και αντιμετωπίζει την αποδυνάμωση της ρουπίας, έχοντας φτάσει σε χαμηλό διετίας, πάνω από τις 66 προς το δολάριο, ήταν ίσως η μόνη που βγήκε στην αγορά και έκανε μερικά κλεισίματα, αλλά αναφορικά με τις τιμές δεν αναμένεται να υπάρξει ιδιαίτερη βελτίωση καθώς αναμένεται και περεταίρω νομισματική υποτίμηση αλλά και έλλειψη ανταγωνισμού από τις υπόλοιπες αγορές.
Το Μπαγκλαντές, απέχει από την αγορά καθώς οι τιμές που προσφέρει το καρτέλ που δημιουργήθηκε είναι αρκετά χαμηλές ενώ ταυτόχρονα και οι τράπεζες δεν είναι διατεθειμένες να ανοίξουν LCs σε ένα κλάδο που τον τελευταίο χρόνο χαρακτηρίζεται ασταθής και ενέχει μεγάλο ρίσκο.
Το Πακιστάν, απλά έπαιξε για άλλη μία φορά το ρόλο του παρατηρητή, βλέποντας την Ινδία να κάνει τις όποιες αγορές έλαβαν χώρα και να μην είναι διατεθειμένο να την ανταγωνιστεί στις τιμές, δεδομένου όμως ότι και τα πλοία που κλείστηκαν ήταν μικρότερου τονάζ ενώ το Πακιστάν προτιμά μεγαλύτερο τονάζ.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες και ταυτόχρονα συνεχίζει την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις προαναφερόμενες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 385,437 DWT, περίπου εκ των οποίων το 93% (359,412 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 7% (26,025 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 120 – $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ