
Στην Υεμένη ο πόλεμος και οι συγκρούσεις συνεχίζονται, αλλά ο Συνασπισμός των φιλοσαουδαραβικών δυνάμεων έχει σημειώσει μικρή πρόοδο προς την επικράτηση στη Σαναά κατά την τελευταία εβδομάδα. Παράγοντες πίσω από την αργή πρόοδο στην κατάληψη της πρωτεύουσας Σαναά είναι ο ορεινός όγκος που δυσχεραίνει τις επιχειρήσεις στην περιοχή, η αντίσταση του τοπικού πληθυσμού αλλά και μια προφανής έλλειψη βούλησης εκ μέρους των δυνάμεων της νότιας Υεμένης που δεν επιθυμεί την ανακατάληψη της πόλης. Ωστόσο διαφαίνεται ότι η Σαουδική Αραβία επιθυμεί τον έλεγχο της Σαναά.
Το λιμάνι στο Άντεν παραμένει ανοιχτό και ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων θεωρείται το πιο ασφαλές μέρος του λιμανιού και είναι επίσης το πιο πολυσύχναστο σύμφωνα με τοπικές πηγές. Η κυκλοφορία από και προς τον λιμένα συνεχίζεται σε διακοπτόμενη βάση.
Το λιμάνι στη Hodeidah θεωρείται ανοικτό μετά την παύση των βομβαρδισμών του Συνασπισμού την περασμένη εβδομάδα αλλά την τρέχουσα εβδομάδα η κατάστασή του είναι ασαφής αφού υπήρξε βομβιστική επίθεση την περασμένη Τρίτη. Παρατηρητές αναλύουν ότι η Hodeidah παραμένει σε κατάσταση υψηλού κινδύνου, αλλά αναφέρεται ότι τα πλοία στην περιοχή προειδοποιούνται πριν από οποιαδήποτε επίθεση.
Σχετικά με τη Λιβύη αξιωματούχοι του ΟΗΕ ανακοινώνουν ότι μια ενιαία κυβέρνηση μπορεί σύντομα να αποτελέσει πραγματικότητα. Ο κ. Gerry Northwood, COO της MAST, δήλωσε ότι η μορφή της νέας κυβέρνησης, ο χρόνος που χρειάζεται για να αναλάβει την εξουσία αλλά και η νέα έδρα της δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί. Η προτεραιότητα της νέας κυβέρνησης, όμως θα είναι να αυξήσει τις εξαγωγές πετρελαίου αλλά και την εξαφάνιση του ISIS. Τουλάχιστον ο ISIS αποτελεί και για τις δύο κυβερνήσεις έναν κοινό εχθρό προκειμένου να ενωθούν.
Πηγή MAST Foto APE/ EPA Khaled El Fiqi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ