
Στην Υεμένη ο πόλεμος και οι συγκρούσεις συνεχίζονται, αλλά ο Συνασπισμός των φιλοσαουδαραβικών δυνάμεων έχει σημειώσει μικρή πρόοδο προς την επικράτηση στη Σαναά κατά την τελευταία εβδομάδα. Παράγοντες πίσω από την αργή πρόοδο στην κατάληψη της πρωτεύουσας Σαναά είναι ο ορεινός όγκος που δυσχεραίνει τις επιχειρήσεις στην περιοχή, η αντίσταση του τοπικού πληθυσμού αλλά και μια προφανής έλλειψη βούλησης εκ μέρους των δυνάμεων της νότιας Υεμένης που δεν επιθυμεί την ανακατάληψη της πόλης. Ωστόσο διαφαίνεται ότι η Σαουδική Αραβία επιθυμεί τον έλεγχο της Σαναά.
Το λιμάνι στο Άντεν παραμένει ανοιχτό και ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων θεωρείται το πιο ασφαλές μέρος του λιμανιού και είναι επίσης το πιο πολυσύχναστο σύμφωνα με τοπικές πηγές. Η κυκλοφορία από και προς τον λιμένα συνεχίζεται σε διακοπτόμενη βάση.
Το λιμάνι στη Hodeidah θεωρείται ανοικτό μετά την παύση των βομβαρδισμών του Συνασπισμού την περασμένη εβδομάδα αλλά την τρέχουσα εβδομάδα η κατάστασή του είναι ασαφής αφού υπήρξε βομβιστική επίθεση την περασμένη Τρίτη. Παρατηρητές αναλύουν ότι η Hodeidah παραμένει σε κατάσταση υψηλού κινδύνου, αλλά αναφέρεται ότι τα πλοία στην περιοχή προειδοποιούνται πριν από οποιαδήποτε επίθεση.
Σχετικά με τη Λιβύη αξιωματούχοι του ΟΗΕ ανακοινώνουν ότι μια ενιαία κυβέρνηση μπορεί σύντομα να αποτελέσει πραγματικότητα. Ο κ. Gerry Northwood, COO της MAST, δήλωσε ότι η μορφή της νέας κυβέρνησης, ο χρόνος που χρειάζεται για να αναλάβει την εξουσία αλλά και η νέα έδρα της δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί. Η προτεραιότητα της νέας κυβέρνησης, όμως θα είναι να αυξήσει τις εξαγωγές πετρελαίου αλλά και την εξαφάνιση του ISIS. Τουλάχιστον ο ISIS αποτελεί και για τις δύο κυβερνήσεις έναν κοινό εχθρό προκειμένου να ενωθούν.
Πηγή MAST Foto APE/ EPA Khaled El Fiqi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ