
Πονοκέφαλο για τη διεθνή κοινότητα αποτελεί η MLC. Σε πρόσφατα στοιχεία που ανακοίνωσε η International Transport workers’ Federation (ITF) καταγράφηκε 4% αύξηση των πλοίων παγκοσμίως τα οποία βρέθηκαν να μη συμμορφώνονται στις απαιτήσεις της νέας Σύμβασης που αποτελεί το χάρτη των δικαιωμάτων των ναυτικών.
Πιο συγκεκριμένα οι επιθεωρητές της ITF βρήκαν διάφορες παρατυπίες και παραβάσεις της MLC σε 371 περισσότερα σκάφη σε σχέση με το 2014. Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων προκάλεσε αίσθηση στο ακροατήριο του Διεθνούς Συνεδρίου Ναυτιλίας στο Λονδίνο όπου η αντιπρόσωπος της ITF κ. Jacqueline Σμιθ ανέφερε συγκεκριμένες πληροφορίες και ‘αποκάλυψε’ τους γνωστούς πλέον στόχους του διεθνούς ναυτεργατικού οργανισμού.
Στις 7.488 επισκέψεις σε πλοία, οι 150 επιθεωρητές της ITF στο δεύτερο χρόνο που η Συμφωνία αποτελεί δεσμευτική πραγματικότητα για τη διεθνή ναυτιλία, διαπίστωσαν ότι η σημαία με τον υψηλότερο αριθμό των αναφερόμενων προβλημάτων υιοθέτησης της MLC είναι ο Παναμάς, ενώ η σημαία με το υψηλότερο ποσοστό προβληματικών επιθεωρήσεων ήταν οι νήσοι Σεντ Κιτς & Νέβις. Τα πιο συχνά προβλήματα πάντως που αναφέρθηκαν από τους επιθεωρητές σχετίζονται με απλήρωτους μισθούς ή με πληρωμή μισθών κάτω από τα ελάχιστα όρια που θέτει η ΔΟΕ.
Ο αριθμός των επιθεωρήσεων από την ITF, κατά το 2ο έτος εφαρμογής της MLC, αυξήθηκε ελαφρά κατά 2% σε σχέση με το 2014.
Στη λίστα με τις χώρες όπου καταγράφονται προβλήματα ως προς την άριστη υιοθέτηση της MLC η ITF συμπεριλαμβάνει σχεδόν όλα τα ισχυρά ανοικτά νηολόγια όπως η Μάλτα, η Λιβερία, οι νήσοι Αντίγκουα & Μπαρμπούντα, η Κύπρος, το Χόνγκ Κόνγκ, η Σιγκαπούρη αλλά και το εθνικό νηολόγιο της Ρωσίας που κάποτε βρισκόταν στο απυρόβλητο.
Όπως πάντα η ITF στοχοποιεί τόσο τα ανοικτά νηολόγια όσο και τις Σημαίες Ευκαιρίας, αυτή τη φορά όμως με νέα δεδομένα και νέα αφορμή .
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι αν και όλες οι επιθεωρήσεις Port State Control αναδεικνύουν ορισμένα ανοικτά νηολόγια ως άριστα στις αξιολογήσεις τους, στις επιθεωρήσεις τις ΙTF, τα ίδια ακριβώς νηολόγια παρουσιάζονται ως… πλημμελή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ