
Όπως αναφέρει το Gard P&I club, ένα νέο πλαίσιο κανονισμών θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2017, με σκοπό την προστασία των θαλασσών της Αρκτικής και Ανταρκτικής.
Ειδικότερα, ο Πολικός κώδικας ή αλλιώς International Code for Ships Operating in Polar Waters, θα αποτελέσει τη νέα παρέμβαση του διεθνούς νομοθέτη ο οποίο επιφέρει τροπολογίες στις ήδη υπάρχοντες συνθήκες SOLAS, STCW και MARPOL. Επιπλέον θα επιβάλλει κατασκευαστικές απαιτήσεις για τα νέα πλοία που θα κατασκευαστούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2017 καθώς και απαιτήσεις για τα ήδη υπάρχοντα πλοία, τα οποία θα πρέπει να συμμορφωθούν με αυτές μέχρι την πρώτη intermediate ή renewal survey, μετά την 1η Ιανουαρίου 2018. Πρέπει να σημειωθεί πως ο Πολικός κώδικας δεν εφαρμόζεται σε αλιευτικά πλοία, μόνιμες εγκαταστάσεις και σε πλοία μικρότερα από 500 κ.ο.χ.
Στο πλαίσιο του νέου κώδικα, εισάγονται και οι παρακάτω έννοιες:
Polar Ship Certificate: Ένα πλέον απαραίτητο πιστοποιητικό για τα πλοία που ναυσιπλοούν σε πολικές περιοχές και θα διαθέτει 3 επίπεδα, Α/Β/C. Ανάλογα με το επίπεδο θα υπάρχουν και περιορισμοί στο πλάτος και την εποχή πλεύσης αλλά και οι αντίστοιχες απαιτήσεις. Το παραπάνω πιστοποιητικό εκδίδεται μετά από επιθεώρηση της σημαίας και επικυρώνεται από το νηογνώμονα.
Polar Waters Operational Manual: Θα αποτελεί ένα εγχειρίδιο που θα περιέχει λεπτομέρειες για τις δυνατότητες και περιορισμούς του πλοίου σε πολικές περιοχές, με βάση τα στοιχεία που συλλέχθηκαν κατά την επιθεώρηση για το πιστοποιητικό Πολικής ναυσιπλοΐας
Polar Operational Limit Assessment Risk Indexing System (Polaris): Μέχρι πρότινος υπήρχαν κάποιες επιφυλάξεις πως ο Πολικός κώδικας δεν έχει λάβει υπόψη του τις πραγματικές καταστάσεις που επικρατούν στις Αρκτική. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, δημιουργήθηκε το Polaris, ένα σύστημα το οποίο απαιτεί από τον εκάστοτε διαχειριστή του πλοίου να ‘εξηγήσει’πως ακριβώς θα χειριστεί το πλοίο στην συγκεκριμένη περιοχή πλου. Εμφανίζει πολλές ομοιότητες με το καναδέζικο σύστημα Canadian Arctic Ice Regime Shipping (AIRSS).
Αξίζει να σημειωθεί πως παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν κατά τη διαμόρφωση του κώδικα, ο νομοθέτης αποσκοπεί στην καθιέρωση προτύπων και απαιτήσεων με γνώμονα την ασφάλεια του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης ζωής σε αυτήν την αβέβαιη και επικίνδυνη θαλάσσια οδό. Το μόνο σίγουρο είναι πως για τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους αλληλασφαλιστικούς οργανισμούς η πολική ναυσιπλοΐα αποτελεί μια πρόκληση, την οποία θα πρέπει να φέρουν εις πέρας χωρίς να μετατραπεί η εκμετάλλευση των πολικών θαλασσών σε εγχείρημα με απαγορευτικό κόστος.
Photo: Poseidon Expeditions / Sea Spirit
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ