
Στις 14 Αυγούστου, ο δανέζικος κολοσσός των κοντέινερ Maersk line παρουσίασε στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου $1.2 δις κέρδος, μια αύξηση 22% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, τα ακαθάριστα έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα $12,517 εκατομμύρια, μια μείωση της τάξεως του 6.8% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2014 όπου τα έσοδα έφτασαν τα $13,365 εκατομμύρια. Οι ναύλοι συνέχισαν την πτωτική τους πορεία κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2015, εξαιτίας της υπερπροσφοράς, της αδύναμης ζήτησης και του ισχυρού ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αύξηση της κερδοφορίας οφείλεται στην μείωση στα λειτουργικά κόστη που πέτυχε η διοίκηση αν και η παγκόσμια αγορά των κοντέινερ ήταν εξαιρετικά αδύναμη για το πρώτο εξάμηνο του 2015. Εντούτοις η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί μόνο κατά 2-4% για το υπόλοιπο έτος.
Παρά τις δυσμενείς συνθήκες, στις 2 Ιουλίου η Μaersk Line υπέγραψε ένα συμβόλαιο για την ναυπήγηση 11 δεύτερης γενιάς Triple-E πλοίων, χωρητικότητας 19,630 TEU, τα οποία θα παραδοθούν μέσα στο 2017-2018 και θα αντικαταστήσουν μικρότερης χωρητικότητας πλοία στην τακτική γραμμή Ασίας-Ευρώπης. Πριν λιγες ημέρες η εταιρεία ανακοινωσε ένα ακόμη συμβόλαιο για 9 πλοία, χωρητικότητας 14,000 TEU έκαστο με ημερομηνία παράδοσης το 2017. Συνολικά, η Maersk line επενδύει $2.8 δις για την ναυπήγηση νέων, μεγαλύτερων και πιο “αποδοτικών” πλοίων, τα οποία θα προστεθούν στον ήδη υπάρχοντα πανίσχυρο στόλο μποξάδικων.
Photo: ΑΠΕ/JERRY LAMPEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ