
Στις 14 Αυγούστου, ο δανέζικος κολοσσός των κοντέινερ Maersk line παρουσίασε στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου $1.2 δις κέρδος, μια αύξηση 22% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, τα ακαθάριστα έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα $12,517 εκατομμύρια, μια μείωση της τάξεως του 6.8% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2014 όπου τα έσοδα έφτασαν τα $13,365 εκατομμύρια. Οι ναύλοι συνέχισαν την πτωτική τους πορεία κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2015, εξαιτίας της υπερπροσφοράς, της αδύναμης ζήτησης και του ισχυρού ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αύξηση της κερδοφορίας οφείλεται στην μείωση στα λειτουργικά κόστη που πέτυχε η διοίκηση αν και η παγκόσμια αγορά των κοντέινερ ήταν εξαιρετικά αδύναμη για το πρώτο εξάμηνο του 2015. Εντούτοις η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί μόνο κατά 2-4% για το υπόλοιπο έτος.
Παρά τις δυσμενείς συνθήκες, στις 2 Ιουλίου η Μaersk Line υπέγραψε ένα συμβόλαιο για την ναυπήγηση 11 δεύτερης γενιάς Triple-E πλοίων, χωρητικότητας 19,630 TEU, τα οποία θα παραδοθούν μέσα στο 2017-2018 και θα αντικαταστήσουν μικρότερης χωρητικότητας πλοία στην τακτική γραμμή Ασίας-Ευρώπης. Πριν λιγες ημέρες η εταιρεία ανακοινωσε ένα ακόμη συμβόλαιο για 9 πλοία, χωρητικότητας 14,000 TEU έκαστο με ημερομηνία παράδοσης το 2017. Συνολικά, η Maersk line επενδύει $2.8 δις για την ναυπήγηση νέων, μεγαλύτερων και πιο “αποδοτικών” πλοίων, τα οποία θα προστεθούν στον ήδη υπάρχοντα πανίσχυρο στόλο μποξάδικων.
Photo: ΑΠΕ/JERRY LAMPEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ