
Χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις αναμένεται τις επόμενες ώρες η ψήφιση του νομοσχεδίου περι φορολογίας ελληνικών και ελληνόκτητων πλοίων. Η βουλή αναμένεται (και ευελπιστούμε) να υπερψηφίσει την αναπροσαρμογή των συντελεστών φόρου κατά 4% τόσο για πλοία με ελληνική σημαία (άρθρο 6 και 10 του Ν.27/75) όσο και για τα πλοία με αλλοδαπή σημαία, ελληνικών συμφερόντων και νηολογημένα στο ΝΑΤ (άρθρο 4 του Ν.27/75). Η αναπροσαρμογή των συντελεστών φόρου και εισφοράς αφορά την πενταετία 2016- 2020. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά και τις διαχειρίστριες εταιρείες του Ν27/75 (πιο γνωστές, αν και λανθασμένα, ως εταιρείες του Νόμου 89) για την τετραετία 2016- 2019. Η αναπροσαρμογή του 4% -ετησίως- γίνεται στο πλαίσιο και προηγούμενων αναπροσαρμογών που ξεκίνησαν από το 1975 και επαναλαμβάνονται κάθε πενταετία με ειδικούς νόμους και συμβαδίζει με προηγούμενες ρυθμίσεις αλλά και διεθνείς πρακτικές.
Στο νομοσχέδιο συμπεριλαμβάνεται επίσης και νέα ρύθμιση για πλοία (επιβατηγά, σκάφη αναψυχής κτλ) μέχρι 500 κοχ που εκτελούν διεθνείς πλόες με σημαία κράτους μέλους ΕΕ ή ΕΟΧ. Με τη νέα τροπολογία η φορολόγηση των πλοίων αυτών θα είναι ίση με την αντίστοιχη που ισχύει για πλοία με ελληνική σημαία και ίδιας χωρητικότητας. Η τροπολογία έρχεται ως άμεση και αναγκαία απάντηση στη γνωστή υπόθεση για την οποία η Ελλάδα εγκαλείται από την Επιτροπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο του Λουξεμβούργου.
Παρά τις κάποιες αμφιβολίες και τους σκεπτικισμούς από παράγοντες της ναυτιλίας και μερίδας των ΜΜΕ, ο κ. Σταθάκης δεν φάνηκε να επιθυμεί ρήξη με την ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια. Οι πρώτες νομοθετικές- φορολογικές πρωτοβουλίες που αφορούν την ποντοπόρο ναυτιλία μας δεν φαίνεται να αιφνιδιάζουν κανέναν αλλά ούτε και να αντιβαίνουν σε διεθνείς και ευρωπαϊκές πολιτικές και φορολογικές πρακτικές. Η όποια αιφνίδια αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και της φορολόγησης του ελληνικού πλοίου και της διαχειρίστριας εταιρείας θα οδηγούσε σε πολυποίκιλες αντιδράσεις τη στιγμή που η Λεμεσός, το Λουξεμβούργο, το Γιβραλτάρ και η Βαλέτα καραδοκούν…
ΦΩΤΟ: ΑΠΕ ΜΠΕ / ΚΑΤΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Τις τελευταίες εξελίξεις στις αγορές χάλυβα και άνθρακα αναδεικνύει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η οποία εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφουν εντός του 2025 οι παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV,…
Την αυτάρκεια της Αφρικής στα λιπάσματα εντός της επόμενης τετραετίας προανήγγειλε ο Νιγηριανός δισεκατομμυριούχος Aliko Dangote. «Στους επόμενους 40 μήνες, η Αφρική δεν θα…
Η κυβέρνηση του Πακιστάν ενέκρινε επιδοτήσεις ύψους $42 εκατ. για τη μετατροπή ενός σημαντικού ναυπηγείου ανακύκλωσης πλοίων σε «πρότυπες πράσινες εγκαταστάσεις», με στόχο τη…
Εν μέσω φόβων για διακοπή του εφοδιασμού jet fuel από τη Μέση Ανατολή, οι αποστολές αεροπορικών καυσίμων από τη Βορειοανατολική Ασία στην Ευρώπη ανήλθαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ