
Χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις αναμένεται τις επόμενες ώρες η ψήφιση του νομοσχεδίου περι φορολογίας ελληνικών και ελληνόκτητων πλοίων. Η βουλή αναμένεται (και ευελπιστούμε) να υπερψηφίσει την αναπροσαρμογή των συντελεστών φόρου κατά 4% τόσο για πλοία με ελληνική σημαία (άρθρο 6 και 10 του Ν.27/75) όσο και για τα πλοία με αλλοδαπή σημαία, ελληνικών συμφερόντων και νηολογημένα στο ΝΑΤ (άρθρο 4 του Ν.27/75). Η αναπροσαρμογή των συντελεστών φόρου και εισφοράς αφορά την πενταετία 2016- 2020. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά και τις διαχειρίστριες εταιρείες του Ν27/75 (πιο γνωστές, αν και λανθασμένα, ως εταιρείες του Νόμου 89) για την τετραετία 2016- 2019. Η αναπροσαρμογή του 4% -ετησίως- γίνεται στο πλαίσιο και προηγούμενων αναπροσαρμογών που ξεκίνησαν από το 1975 και επαναλαμβάνονται κάθε πενταετία με ειδικούς νόμους και συμβαδίζει με προηγούμενες ρυθμίσεις αλλά και διεθνείς πρακτικές.
Στο νομοσχέδιο συμπεριλαμβάνεται επίσης και νέα ρύθμιση για πλοία (επιβατηγά, σκάφη αναψυχής κτλ) μέχρι 500 κοχ που εκτελούν διεθνείς πλόες με σημαία κράτους μέλους ΕΕ ή ΕΟΧ. Με τη νέα τροπολογία η φορολόγηση των πλοίων αυτών θα είναι ίση με την αντίστοιχη που ισχύει για πλοία με ελληνική σημαία και ίδιας χωρητικότητας. Η τροπολογία έρχεται ως άμεση και αναγκαία απάντηση στη γνωστή υπόθεση για την οποία η Ελλάδα εγκαλείται από την Επιτροπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο του Λουξεμβούργου.
Παρά τις κάποιες αμφιβολίες και τους σκεπτικισμούς από παράγοντες της ναυτιλίας και μερίδας των ΜΜΕ, ο κ. Σταθάκης δεν φάνηκε να επιθυμεί ρήξη με την ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια. Οι πρώτες νομοθετικές- φορολογικές πρωτοβουλίες που αφορούν την ποντοπόρο ναυτιλία μας δεν φαίνεται να αιφνιδιάζουν κανέναν αλλά ούτε και να αντιβαίνουν σε διεθνείς και ευρωπαϊκές πολιτικές και φορολογικές πρακτικές. Η όποια αιφνίδια αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και της φορολόγησης του ελληνικού πλοίου και της διαχειρίστριας εταιρείας θα οδηγούσε σε πολυποίκιλες αντιδράσεις τη στιγμή που η Λεμεσός, το Λουξεμβούργο, το Γιβραλτάρ και η Βαλέτα καραδοκούν…
ΦΩΤΟ: ΑΠΕ ΜΠΕ / ΚΑΤΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ