
Η Ρωσία θα κατασκευάσει περισσότερα από 1.200 πλοία, μέχρι το 2030, σύμφωνα με δηλώσεις του διευθυντή του Τμήματος για τη ναυπηγική βιομηχανία και τις θαλάσσιες τεχνολογίες στο Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου, Maxim Kochetkov
Σε αποκλειστική συνέντευξη του Ρώσου αξιωματούχου προς το πρακτορείο TASS αναλύθηκε το πρόγραμμα του Κρεμλίνου που φιλοδοξεί να κατασκευάσει 260 φορτηγά πλοία (μικρής και μεγάλης χωρητικότητας) και 15 κρουαζιερόπλοια. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει από το 2015 μέχρι το 2030 και το συνολικό κόστος των οποίων εκτιμάται σε περίπου $ 91 δισεκατομμύρια. “Ελπίζουμε να προσελκύσουμε τους εφοπλιστές που ενδιαφέρονται για την κατασκευή νέων πλοίων σε ρωσικά ναυπηγεία, με στόχο την ανανέωση των στόλων τους και την αύξηση του εργατικού δυναμικού που απασχολείται στον τομέα αυτό”, δήλωσε χαρακτηριστικά στη συνέντευξή του ο κ. Kochetkov.
Η νέα ναυπηγική μονάδα Zvezda στην Άπω Ανατολή, που βρίσκεται σήμερα υπό κατασκευή, θα είναι μια από τις κινητήριες δυνάμεις για το φιλόδοξο πρόγραμμα της Μόσχας και θα έχει την ικανότητα για την κατασκευή πλοίων μεγάλης χωρητικότητας και υψηλής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων και παγοθραυστικών.
Η μεγάλη βέβαια δυσκολία στη ρωσική ναυτιλιακή σκηνή είναι ο στόλος στις ενδοποτάμιες μεταφορές. Ο κ. Kochetkov παραδέχτηκε ότι τα περισσότερα ποταμόπλια είναι 36 ετών και το 94,2% του συνόλου χτίστηκε πριν 20 ή περισσότερα χρόνια. Το σημαντικότερο πρόβλημα σε αυτόν τον τομέα, είναι το υψηλό κόστος της κατασκευής των πλοίων στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές αφού ένα νεότευκτο μπορεί να κοστίσει μέχρι και $ 9,100,000 ενώ είναι δύσκολο να εξασφαλιστεί μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση για μια τέτοια αγορά.
Αν και ο συγκεκριμένος αξιωματούχος επεσήμανε μια σειρά μέτρων που είχαν ληφθεί για την ενίσχυση της κατασκευής των πλοίων αυτού του τύπου, η συγκεκριμένη αγορά αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα που την βραχυκυκλώνουν από την ανανέωση του στόλου της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ