
Το λιμάνι του Άντεν στη νότια Υεμένη επαναλειτουργεί εδώ και λίγες μόλις μέρες αφού η επίσημη κυβέρνηση της Υεμένης ανακοίνωσε την ανακατάληψη της πόλης από τις δυνάμεις των ανταρτών Houthi.
Ο εμφύλιος πόλεμος και οι έντονες συγκρούσεις στην περιοχή ανάγκασαν το λιμάνι να κλείσει τον περασμένο Απρίλιο, όταν οι Houthi κατέλαβαν το Άντεν.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές και διπλωματικές πηγές το λιμάνι υπέστη μεγάλες ζημιές στις υποδομές του, λόγω των συγκρούσεων μεταξύ των αντίπαλων δυνάμεων.
Στα τέλη του περασμένου Ιουνίου, οι επιθέσεις προκάλεσαν τεράστια πυρκαγιά η οποία επεκτάθηκε και στις δεξαμενές καυσίμων.
Οι συνολικές ζημίες που προέκυψαν είναι ανυπολόγιστες ενώ χάθηκαν 143 εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου, σύμφωνα με κυβερνητική έκθεση.
Το λιμάνι του Άντεν σήμερα απαιτεί σημαντικότατα έργα ανακατασκευής και συντήρησης προκειμένου να υποδεχθεί περισσότερα πλοία, ενώ ειδικά κλιμάκια μελετούν ήδη την κατάσταση των υποδομών προκειμένου να καθορίσουν τα έργα και το κόστος που απαιτούνται άμεσα. Αξιωματούχοι ισχυρίζονται ότι “το λιμάνι θα διαδραματίσει σημαντικότατο ρόλο στην αποστολή τροφίμων και στρατιωτικής βοήθειας σε όλες τις επαρχίες της Υεμένης”.
Μετά την απελευθέρωση του Άντεν από τις δυνάμεις των Χούτις, μια σειρά από πλοία που μεταφέρουν προμήθειες “ανακούφισης” του πληθυσμού αγκυροβολούν στο λιμάνι του Άντεν.
Ο Muhannad Hadi, περιφερειακός διευθυντής του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Προγράμματος (WTF), δήλωσε ότι το MV Han Zhi αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Μπρέγκα στο Άντεν, μετέφερε πρόσφατα 3.000 τόνους τροφίμων – αρκετά για να θρέψει 180.000 ανθρώπους για ένα μήνα.
Το λιμάνι του Άντεν θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια στην περιοχή και είναι ένα από τα μεγαλύτερα φυσικά λιμάνια του κόσμου.
Η κυβέρνηση της Υεμένης και άλλων συμμαχικών αραβικών δυνάμεων, υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας, θέτουν ως προτεραιότητα την ανακατασκευή του λιμανιού του Άντεν, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παροχή στρατιωτικής βοήθειας, καθώς και την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε όσους έχουν πληγεί από τον πόλεμο. Σήμερα 6 Αυγούστου, οι συμμαχικές δυνάμεις επαναλειτούργησαν μετά από 4 μήνες και το διεθνές αεροδρόμιο του Άντεν όπου ένα αεροσκάφος της κρατικής εταιρείας Yemenia μετέφερε 150 Υεμένιους επιβάτες- πρόσφυγες που είχαν μεταναστεύσει τους τελευταίους μήνες στο Τζιμπουτί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ