
Ρώσοι συνοριακοί φύλακες εντόπισαν και οδήγησαν σε κράτηση το ουκρανικό δεξαμενόπλοιο Smolny στη Μαύρη Θάλασσα το οποίο μετέφερε 1.160 τόνους καυσίμου ντίζελ. Το πλοίο δεν διέθετε κανένα από τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτεί τόσο η διεθνής νομοθεσία όσο και οι Ρωσικές αρχές. Το δεξαμενόπλοιο και το πλήρωμά του, σύμφωνα με τις Ρωσικές αρχές, ήταν προφανώς παράνομοι διακινητές καυσίμων σε ανοιχτή θάλασσα.
«Η επιθεώρηση των συνοριοφυλάκων ανέδειξε ότι το δεξαμενόπλοιο δεν έχει καπετάνιο. Το πλήρωμα αποτελείται από 10 μέλη χωρίς κανένα επίσημο πιστοποιητικό ή άδεια, ενώ τα συστήματα εντοπισμού του πλοίου (AID) Δεν λειτουργούσαν. Αυτό σημαίνει ότι το πλοίο ήταν πραγματικά ένα φάντασμα αόρατο για τις ακτοφυλακές “, δήλωσε ο εκπρόσωπος της κριμαϊκής αρχής.
Ο ιδιοκτήτης του πλοίου αντιμετωπίζει χρηματικό πρόστιμο πάνω από $ 50.000 αφού το πλοίο παρέμενε στη Μαύρη Θάλασσα, χωρίς να καταπλέει σε λιμένες από το 2012.
Από τις αρχές του 2015, το πλοίο παραβίασε τη ρωσική νομοθεσία σχετικά με τα κρατικά σύνορα επτά φορές. Συγκεκριμένα, εισήλθε στα ρωσικά χωρικά ύδατα και πραγματοποιούσε λαθραία διακίνηση και εμπόριο καυσίμων, χωρίς της χωρίς άδεια από την ακτοφυλακή και τις συνοριακές αρχές της Ρωσίας.
Πλοία- φαντάσματα στη Μαύρη θάλασσα τα οποία εμπορεύονται παράνομα καύσιμα αποτελούν μόνιμο σημείο έντασης μεταξύ Σεβαστούπολης, Μόσχας και Κιέβου, αφού ο έλεγχος της διακίνησης και εμπορίας πετρελαίου αποτελεί βασικό σημείο ρήξης για τα κράτη που παλεύουν για τον έλεγχο της Κριμαίας.
Φωτο: EPA/STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ