
Ρώσοι συνοριακοί φύλακες εντόπισαν και οδήγησαν σε κράτηση το ουκρανικό δεξαμενόπλοιο Smolny στη Μαύρη Θάλασσα το οποίο μετέφερε 1.160 τόνους καυσίμου ντίζελ. Το πλοίο δεν διέθετε κανένα από τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτεί τόσο η διεθνής νομοθεσία όσο και οι Ρωσικές αρχές. Το δεξαμενόπλοιο και το πλήρωμά του, σύμφωνα με τις Ρωσικές αρχές, ήταν προφανώς παράνομοι διακινητές καυσίμων σε ανοιχτή θάλασσα.
«Η επιθεώρηση των συνοριοφυλάκων ανέδειξε ότι το δεξαμενόπλοιο δεν έχει καπετάνιο. Το πλήρωμα αποτελείται από 10 μέλη χωρίς κανένα επίσημο πιστοποιητικό ή άδεια, ενώ τα συστήματα εντοπισμού του πλοίου (AID) Δεν λειτουργούσαν. Αυτό σημαίνει ότι το πλοίο ήταν πραγματικά ένα φάντασμα αόρατο για τις ακτοφυλακές “, δήλωσε ο εκπρόσωπος της κριμαϊκής αρχής.
Ο ιδιοκτήτης του πλοίου αντιμετωπίζει χρηματικό πρόστιμο πάνω από $ 50.000 αφού το πλοίο παρέμενε στη Μαύρη Θάλασσα, χωρίς να καταπλέει σε λιμένες από το 2012.
Από τις αρχές του 2015, το πλοίο παραβίασε τη ρωσική νομοθεσία σχετικά με τα κρατικά σύνορα επτά φορές. Συγκεκριμένα, εισήλθε στα ρωσικά χωρικά ύδατα και πραγματοποιούσε λαθραία διακίνηση και εμπόριο καυσίμων, χωρίς της χωρίς άδεια από την ακτοφυλακή και τις συνοριακές αρχές της Ρωσίας.
Πλοία- φαντάσματα στη Μαύρη θάλασσα τα οποία εμπορεύονται παράνομα καύσιμα αποτελούν μόνιμο σημείο έντασης μεταξύ Σεβαστούπολης, Μόσχας και Κιέβου, αφού ο έλεγχος της διακίνησης και εμπορίας πετρελαίου αποτελεί βασικό σημείο ρήξης για τα κράτη που παλεύουν για τον έλεγχο της Κριμαίας.
Φωτο: EPA/STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ