
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο Ιρανός πρόεδρος Hassan Rouhani, στο πλαίσιο της συνάντησης του με τον πρόεδρο της Ινδίας Narendra Modi με θέμα τη στενότερη εμπορική και επιχειρηματική συνεργασία Ινδίας και Ιράν, έθεσε την πρόταση για τη δημιουργία ενός στρατηγικού λιμένα στον Περσικό Κόλπο, αξίας $8 δις. δολαρίων, που θα αποτελέσει ένα νέο και σταθερό κόμβο μεταφορών αλλά και επικοινωνίας της Ινδίας με τα χερσαία κράτη της κεντρικής Ασίας.
Η συνεργασία Ινδίας – Ιράν δεν είναι πρωτόγνωρη, στην προσπάθεια της Ινδίας να «παραγκωνίσει» το αντίπαλο Πακιστάν, και συγχρόνως να δημιουργήσει σταθερούς και ακλόνητους εμπορικούς διαδρόμους με το συμμαχικό Αφγανιστάν όπου ινδικές επιχειρήσεις και προϊόντα κινούνται με εξαιρετικά αυξητικούς ρυθμούς. Τον περασμένο Μάιο μάλιστα υπογράφτηκε συμφωνία αξίας $85.000.000 μεταξύ των 2 κρατών για την ενοικίαση δύο ντόκων του λιμένα του Chabahar ενώ με τη νέα πρόταση είναι δυνατή η δημιουργία νέων τερματικών σταθμών καθώς και σιδηροδρομικών συνδέσεων στο υπόλοιπο Ιράν.
Η συμφωνία του Μαΐου δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί με την ταχύτητα που επιθυμεί το Δελχί, εξαιτίας των διεθνών κυρώσεων ενώ αδιευκρίνιστη παραμένει η στάση της Τεχεράνης ως προς τις επεκτατικές διαθέσεις των Ινδών διπλωματών και επιχειρηματιών στην περιοχή, ειδικά σε αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων όπως πλέον διαμορφώνονται μετά την πρόσφατη άρση των κυρώσεων.
Ειδικότερα, οι δυο χώρες έχουν διατηρήσει στενές σχέσεις, παρά τις κυρώσεις που είχε υποστεί το Ιράν από τη διεθνή κοινότητα, ενώ η μερική άρση τους μετά από την συμφωνία της περασμένης Τρίτης ενδέχεται να οδηγήσει σε μια ευρύτερη συνεργασία μεταξύ των 2 κρατών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ