
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Πλήρης αδράνεια επικράτησε στην αγορά των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα και για πρώτη φορά από το 2008 είδαμε τις τιμές να φτάνουν σε τόσο χαμηλά επίπεδα, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στις αργίες του Ramadan και τους μουσώνες, αλλά και στην υπέρ-προσφορά πλοίων, ιδιαίτερα σε Capes, το προηγούμενο διάστημα, όπως επίσης από την αβεβαιότητα που επικράτησε λόγω της κρίσης στην Ευρωζώνη και την κατάρρευση του Κινεζικού χρηματιστηρίου.
Για άλλη μία φορά το φαινόμενο των ακυρώσεων και των επαναδιαπραγματεύσεων έχει επανέλθει και πάλι προ ημερησίας διάταξης.
Στην Ινδία, η ρουπία κατάφερε και κρατήθηκε στις 63 προς το δολάριο, αλλά το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν ανύπαρκτο υπό τον φόβο ότι το νόμισμα θα υποστεί περαιτέρω πιέσεις λόγω των οικονομικών εξελίξεων παγκοσμίως, αλλά και λόγω των εισαγωγών σιδήρου από την Κίνα που έχουν οδηγήσει αρκετά διαλυτήρια σε κλείσιμο τα οποία αδυνατούν να προωθήσουν στην εγχώρια αγορά τον από τις διαλύσεις παραγόμενο, σε ακριβότερες τιμές, σίδηρο.
Στο Μπαγκλαντές, η πτώση των τιμών του σιδήρου και η έναρξη των βροχοπτώσεων οδήγησε τις τιμές σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα, τη στιγμή όμως που τα διαλυτήρια είναι γεμάτα με αποθέματα από το προηγούμενο διάστημα και οι Cash Buyers αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες να εκδώσουν LCs για πλοία τα οποία έχουν ήδη συμφωνήσει να αγοράσουν.
Στο Πακιστάν, η επιβολή πρόσθετης φορολογίας από τον νέο προϋπολογισμό εκτιμάται ότι θα μειώσει τις προσφερόμενες τιμές κατά $ 10 τον τόνο LDT, ενώ το γεγονός ότι τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από προηγούμενες αγορές και ιδιαίτερα Capes σε συνδυασμό με τις αργίες του Eid, βγάζει το Πακιστάν από την αγορά τουλάχιστον για ένα μήνα ακόμη.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες με τις τιμές όμως να έχουν δεχθεί πτωτικές πιέσεις ιδιαίτερα μετά την κατάρρευση και του χρηματιστηρίου.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 156,479 DWT, περίπου εκ των οποίων το 100% (156,479 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 335 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 330 – $ 360 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 325 – $ 355 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 170 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ