
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές του Japan P&I club, η λιμενική αρχή του καναλιού του Σουέζ (SCA) εξέδωσε νέα ανακοίνωση σχετικά με την κατοχή όπλων κατά τον διάπλου του καναλιού.
Αναλυτικότερα, η λιμενική αρχή απαιτεί από τους πλοιάρχους των πλοίων που θα χρησιμοποιήσουν το κανάλι του Σουέζ, να συντάσσουν υπεύθυνη δήλωση που θα αναφέρει ότι πάνω στο πλοίο δεν υπάρχουν όπλα. Τη δήλωση οφείλουν να την παραδώσουν στις αρχές του λιμένος μέσω του πράκτορα του πλοίου. Ο παραπάνω κανονισμός έχει έρθει σε ισχύ από τις 8 Ιουλίου 2015, και ουσιαστικά απαγορεύει στα πλοία που διασχίζουν το κανάλι του Σουέζ να μεταφέρουν όπλα, κυρίως εξαιτίας της έκρυθμης κατάστασης στην περιοχή του Σινά και την ανησυχία για τρομοκρατικές επιθέσεις στην ευρύτερη περιοχή.
Όσα πλοία θα χρησιμοποιήσουν την Νότια είσοδο του καναλιού, ταξιδεύοντας προς Μεσογείο οφείλουν να ειδοποιήσουν μέσω του πράκτορα του πλοίου τη ναυτική βάση Safaga (η οποία βρίσκεται στην Ερυθρά Θάλασσα) 72 ώρες πριν τον διάπλου και να παραδώσουν τα όπλα τους εκεί μέχρι να τα παραλάβουν στην επόμενη διέλευση προς την Ερυθρά θάλασσα. Δεν υπάρχει χρονικό περιθώριθο για τη φύλαξη και την αποθήκευση του οπλισμού με την προϋπόθεση ότι εξοφλούνται έγκυρα όλα τα απαραίτητα τέλη. Αντίστοιχα, τα πλοία που θα εισέλθουν στο κανάλι από την Βόρεια είσοδο (Πόρτ Σάιντ), θα παραδώσουν τα όπλα τους πριν τον διάπλου του καναλιού στο αγκυροβόλιο του Πόρτ Σάιντ και μπορούν να τα παραλάβουν στο τέλος του καναλιού, στο Σουέζ. Η μεταφορά των όπλων θα γίνεται από τους εκπροσώπους των πρακτόρων με συνοδεία εξειδικευμένων δυνάμεων ασφαλείας της Αιγύπτου.
φωτο: ΑΠΕ-EPA/AMEL PAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ