
Βοά ο διεθνής ναυτιλιακός τύπος ότι πιθανώς θα εγκαταλείψουν την Αθήνα οι ελληνικές διαχειρίστριες εταιρείες και εφαρμόζουν πλέον το Plan B για την απρόσκοπτη λειτουργία τους… εκτός Ελλάδας. Εδώ και 10 μέρες διεθνείς ανταποκριτές από γνωστά ειδησεογραφικά πρακτορεία τηλεφωνούν καθημερινά στα «Ν.Χ.» και αναζητούν ειδήσεις και πληροφορίες για την επόμενη μέρα του ελληνικού εφοπλισμού. Η παραφιλολογία και οι ψίθυροι είναι πλέον ανεξέλεγκτοι. Ήδη πάντως, έγκυρες πηγές μέσα στη ναυτιλία επισημαίνουν ότι δύο –τουλάχιστον- σημαντικότατες εταιρείες (με μεγάλο στόλο), εισηγμένες σε διεθνή χρηματιστήρια, ετοιμάζονται για την άμεση μετεγκατάστασή τους στη Λεμεσό ενώ αρκετές μικρότερες εταιρείες επανεξετάζουν τις προηγούμενες λύσεις ανάγκης που είχαν μελετήσει πριν λίγο καιρό, ως εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές.
Η τραγική πολιτική, κοινωνική και οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα και το αβέβαιο -για να μην πούμε δυσοίωνο περιβάλλον- δεν επιτρέπουν κανένα πλέον περιθώριο εφησυχασμού. Επιπρόσθετα η αβέβαιη κατάσταση στην κινεζική οικονομία και η σταδιακή αλλά αμείωτη πτωτική πορεία του Shanghai Stock Exchange προκαλούν κύματα αγωνίας σε όλους τους πλοιοκτήτες και διαχειριστές όλων των κατηγοριών. Η κακή ναυλαγορά σε συνδυασμό με το προκλητικά ασταθές περιβάλλον στην Ελλάδα απαιτεί προσεκτικές κινήσεις από τους ποντοπόρους μας, ειδικά τους μικρούς που είναι η ραχοκοκαλιά της ναυτιλιακής μας οικογένειας.
Όσοι βιαστούν να μιλήσουν δογματικά εναντίον του ‘κεφαλαίου’, των ‘επιχειρηματιών του κέρδους’ και της ‘προκλητικότητας της ελεύθερης αγοράς’ ας σκεφτούν πρώτα καλά το διεθνή ανταγωνισμό, τις παγκόσμιες ανακατατάξεις και τη σημερινή ‘έκρυθμη’ πραγματικότητα που απαιτεί σύνεση και ρεαλισμό. Οποιαδήποτε επιχείρηση για να λειτουργήσει σωστά απαιτεί μια ασφαλή βάση, ένα απάνεμο κέντρο λήψης αποφάσεων. Ζούγκλα και χάος δεν επιθυμεί κανείς νουνεχής επιχειρηματίας, ασχέτου μεγέθους. Μόνο όποιος δεν έχει να χάσει τίποτα δεν αγωνιά.
Η εκτόξευση της ανεργίας που θα προκληθεί, η σταδιακή ερήμωση του Πειραιά και των όμορων δήμων και η απογύμνωση της Ελλάδας από τη σημαντικότερη παγκόσμια –οικονομική και διπλωματική- δύναμή της δεν επιτρέπουν ριψοκίνδυνα πολιτικά παιχνίδια. Εκεί που μιλούσαμε για τις προτάσεις Γιούνκερ και την επανεξέταση της φορολόγησης της ναυτιλίας, σήμερα μιλάμε για τον αιφνίδιο στραγγαλισμό της με ύποπτες και απρόσμενες μεθόδους.
To κωμικοτραγικό μάλιστα είναι ότι οι πρόσφατες εξαγγελίες του Βρετανού υπουργού οικονομικών, σχετικά με τη φορολόγηση αλλοδαπών επιχειρηματιών, θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα έναυσμα για κύμα μετεγκατάστασης επιχειρηματιών στην Ελλάδα- άρα και για επιπρόσθετες δουλειές. Αναμένονται εξελίξεις. Ευελπιστούμε όχι δυσάρεστες.
Η κυβέρνηση και πολύ περισσότερο οι αρμόδιοι υπουργοί οφείλουν να δουν με σοβαρότητα τη νέα τάξη πραγμάτων και τις νέες προκλήσεις εντός και εκτός των πυλών μας.
Φωτο ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ