
Στις 29 Ιουνίου, η Ένωση των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών οργανώσεων (ECSA), σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διοργάνωσαν ένα επιτυχημένο σεμινάριο με θέμα την αντιμετώπιση της πειρατείας, λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της Επιτροπής για τη μεγάλη διεθνή πρωτοβουλία στο πλαίσιο της «Στρατηγικής του Κόλπου της Γουινέας»
Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας της ECSA, κ. Patrick Verhoeven το πρόβλημα της πειρατείας επηρεάζει άμεσα τη διεθνή ναυτιλιακή οικογένεια, η οποία όμως μπορεί να προτείνει ουσιαστικές λύσεις για την πάταξη των διεθνών εγκλημάτων της θάλασσας.
Κατά τον γενικό γραμματέα της ECSA όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει να αναλογιστούν πως η κάθε περίπτωση πειρατικής επίθεσης διαφέρει οπότε είναι μη αποτελεσματικό να χρησιμοποιούνται τα ίδια μοντέλα αντιμετώπισης σε κάθε γεωγραφική περιοχή. Οι φρουροί ασφαλείας δεν αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντας για τους βαρύτερα εξοπλισμένους και πιο αποφασισμένους πειρατές, ενώ η ενισχυμένη παρουσία των στόλων του πολεμικού ναυτικού ευρωπαϊκών ή τρίτων χωρών δεν είναι εύκολο να δικαιολογηθούν ως πολιτική και διπλωματική απόφαση στα κράτη της Δυτικής Αφρικής.
Βασικοί πυλώνες για την αντιμετώπιση είναι η συνεργασία μεταξύ της Ευρώπης και των Αφρικάνικών κρατών, αλλά και η αποτελεσματικότερη διάθεση των ευρωπαϊκών πόρων μεταξύ των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, ειδικότερα στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων και πρωτοβουλιών της European Maritime Safety Agency.
Ο κ. Verhoeven χαιρέτησε επίσης τη νέα «Στρατηγική του Κόλπου της Γουινέας- Gulf of Guinea Strategy» ως σημαντικό σημείο εκκίνησης αλλά και αναφοράς για τις επιδιώξεις της ΕΕ στην αφρικανική ήπειρο. Τόνισε ότι η νέα Στρατηγική αποτελεί μια ρεαλιστική πρωτοβουλία για την πάταξη τόσο εγκληματικών ενεργειών όσο και για την εξάλειψη της φτώχειας και της διαφθοράς. Η νέα Στρατηγική της ΕΕ που παρουσιάσθηκε μόλις πριν λίγες μέρες αποτελεί σημαντική παρέμβαση των Βρυξελλών και έχει ως στόχο την συνδρομή της ΕΕ στην εξάλειψη όλων των δυσκολιών που οδηγούν τους λαούς της Αφρικής στην εγκληματικότητα και την εξαθλίωση.
Άξιο αναφοράς αποτελεί το γεγονός πως ενώ η πειρατεία στην Σομαλία και στον Ινδικό Ωκεανό έχει μειωθεί αισθητά, πάνω από 1035 ναυτικοί έχουν δεχθεί επιθέσεις από πειρατές στον κόλπο της Γουινέας μέσα στο 2014 σύμφωνα με έρευνα του Oceans Beyond Piracy, αυξάνοντας δραματικά τον αριθμό των επιθέσεων και την επικινδυνότητα της περιοχής.
Photo: ΑΠΕ-EPA/MC1 ERIC L. BEAUREGARD/HO
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ