
Στις 29 Ιουνίου, η Ένωση των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών οργανώσεων (ECSA), σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διοργάνωσαν ένα επιτυχημένο σεμινάριο με θέμα την αντιμετώπιση της πειρατείας, λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της Επιτροπής για τη μεγάλη διεθνή πρωτοβουλία στο πλαίσιο της «Στρατηγικής του Κόλπου της Γουινέας»
Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας της ECSA, κ. Patrick Verhoeven το πρόβλημα της πειρατείας επηρεάζει άμεσα τη διεθνή ναυτιλιακή οικογένεια, η οποία όμως μπορεί να προτείνει ουσιαστικές λύσεις για την πάταξη των διεθνών εγκλημάτων της θάλασσας.
Κατά τον γενικό γραμματέα της ECSA όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει να αναλογιστούν πως η κάθε περίπτωση πειρατικής επίθεσης διαφέρει οπότε είναι μη αποτελεσματικό να χρησιμοποιούνται τα ίδια μοντέλα αντιμετώπισης σε κάθε γεωγραφική περιοχή. Οι φρουροί ασφαλείας δεν αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντας για τους βαρύτερα εξοπλισμένους και πιο αποφασισμένους πειρατές, ενώ η ενισχυμένη παρουσία των στόλων του πολεμικού ναυτικού ευρωπαϊκών ή τρίτων χωρών δεν είναι εύκολο να δικαιολογηθούν ως πολιτική και διπλωματική απόφαση στα κράτη της Δυτικής Αφρικής.
Βασικοί πυλώνες για την αντιμετώπιση είναι η συνεργασία μεταξύ της Ευρώπης και των Αφρικάνικών κρατών, αλλά και η αποτελεσματικότερη διάθεση των ευρωπαϊκών πόρων μεταξύ των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, ειδικότερα στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων και πρωτοβουλιών της European Maritime Safety Agency.
Ο κ. Verhoeven χαιρέτησε επίσης τη νέα «Στρατηγική του Κόλπου της Γουινέας- Gulf of Guinea Strategy» ως σημαντικό σημείο εκκίνησης αλλά και αναφοράς για τις επιδιώξεις της ΕΕ στην αφρικανική ήπειρο. Τόνισε ότι η νέα Στρατηγική αποτελεί μια ρεαλιστική πρωτοβουλία για την πάταξη τόσο εγκληματικών ενεργειών όσο και για την εξάλειψη της φτώχειας και της διαφθοράς. Η νέα Στρατηγική της ΕΕ που παρουσιάσθηκε μόλις πριν λίγες μέρες αποτελεί σημαντική παρέμβαση των Βρυξελλών και έχει ως στόχο την συνδρομή της ΕΕ στην εξάλειψη όλων των δυσκολιών που οδηγούν τους λαούς της Αφρικής στην εγκληματικότητα και την εξαθλίωση.
Άξιο αναφοράς αποτελεί το γεγονός πως ενώ η πειρατεία στην Σομαλία και στον Ινδικό Ωκεανό έχει μειωθεί αισθητά, πάνω από 1035 ναυτικοί έχουν δεχθεί επιθέσεις από πειρατές στον κόλπο της Γουινέας μέσα στο 2014 σύμφωνα με έρευνα του Oceans Beyond Piracy, αυξάνοντας δραματικά τον αριθμό των επιθέσεων και την επικινδυνότητα της περιοχής.
Photo: ΑΠΕ-EPA/MC1 ERIC L. BEAUREGARD/HO
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ