
Φωτό:ΑΠΕ (ΑΛΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ)
Απάντηση στην απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για τις 30 Ιουνίου δίνει με ανακοίνωσή της ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) υπογραμμίζοντας ότι η απεργία θα έχει σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες για την ακτοπλοΐα και τους νησιώτες μας, οι οποίοι ήδη βιώνουν μία νέα κρίση, με τα πρώτα σημάδια της μείωσης της τουριστικής κίνησης να είναι εμφανή.
Ο ΣΕΕΝ επισημαίνει ότι στις δύσκολες μέρες που περνάει η Πατρίδα μας η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία φαίνεται ότι δεν έχει κατανοήσει την κρισιμότητα της κατάστασης και τις δραματικές επιπτώσεις της για το σύνολο της Ελληνικής κοινωνίας.
Σχετικά με το αίτημα της ΠΝΟ για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ο Σύνδεσμός «έχει κατ’ επανάληψη προσκαλέσει την ΠΝΟ για την υπογραφή ΣΣΕ χωρίς αποτέλεσμα» επισημαίνει η ανακοίνωση και προσθέτει πως στις κρίσιμες αυτές ώρες για την χώρα μας η αξίωση της ΠΝΟ για μισθολογικές αυξήσεις είναι τουλάχιστον προκλητική.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης, ότι ο Σύνδεσμός τιμά τους Έλληνες Ναυτικούς για τις υπηρεσίες που προσφέρουν, και για το λόγο αυτό, παρά την κρίση και σε αντίθεση με τα ισχύοντα για το σύνολο των υπολοίπων ελλήνων εργαζομένων, οι εργασιακές τους σχέσεις βασίζονταν σε ΣΣΕ, στις οποίες μάλιστα μέχρι το 2011 προβλέπονταν σημαντικές αυξήσεις των αποδοχών τους χωρίς διαφοροποιήσεις μέχρι σήμερα.
«Το σοβαρό πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών δεν μπορεί να λυθεί με την επιβάρυνση 57 Ακτοπλοϊκών πλοίων με κίνδυνο την αδυναμία δραστηριοποίησης τους και εν τέλει απομάκρυνσής τους από την ελληνική αγορά, όπως ακριβώς συνέβη με τις γραμμές της Αδριατικής όπου σήμερα δραστηριοποιούνται 5 Ελληνικά πλοία αντί των 25 την προηγούμενη δεκαετία» προσθέτει η ανακοίνωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ