
Την ανάγκη για ένα κοινό, ευρωπαϊκό πλαίσιο σχετικά με την αναφορά δεδομένων των πλοίων στους λιμένες των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζητά με κοινοποίηση της η European Community Shipowners’ Association (ECSA).
Η νέα κοινοτική οδηγία 2010/65/EU, η οποία τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουνίου 2015, προβλέπει τη δημιουργία εθνικών συστημάτων καταγραφής δεδομένων, με την ονομασία Single Windows, τα οποία όμως δεν είναι κοινά για όλες τις χώρες, προκαλώντας σημαντικά ζητήματα διαλειτουργικότητας (η ικανότητα ενός συστήματος να συνδέεται και να λειτουργεί με άλλα προϊόντα ή συστήματα) και κοινής πρόσβασης σε μία συλλογική βάση δεδομένων από όλα τα κράτη-μέλη.
Παρότι η οδηγία θεωρητικά στοχεύει αφενός στην απλοποίηση των διαδικασιών για τα πληρώματα, αφετέρου στην ευκολότερη πρόσβαση των αρμόδιων αρχών των κρατών σε απαραίτητα στοιχεία, πρακτικά αποτελεί ημίμετρο.
Οι πλοιοκτήτες τονίζουν πως είναι πρακτικά αδύνατη και ασύμφορη η εναρμόνιση με όλα τα πιθανά ηλεκτρονικά συστήματα, και απαιτούν ένα κοινό σύστημα καθώς και ένα κοινό πλαίσιο-πρότυπο σχετικά με τα δεδομένα που θα υποχρεούνται να αναφέρουν σε κάθε ευρωπαϊκό λιμένα. Ενδεικτικό της σύγχυσης που επικρατεί, όπως τονίζουν εκπρόσωποι της ECSA, είναι το γεγονός ότι χώρες όπως η Φινλανδία έχουν ήδη εφαρμόσει μονομερώς το ηλεκτρονικό σύστημα, ενώ άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, δεν έχουν εφαρμόσει ακόμη κανένα σύστημα. Εάν λάβει κανείς υπόψιν του το παράδειγμα της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (Short Sea Shipping), όπου ένα πλοίο μπορεί να προσεγγίσει εντός λίγων ωρών διαφορετικά λιμάνια, σε διαφορετικές χώρες, καθίσταται σαφής η αναγκαιότητα για πλήρη εναρμονισμό των ευρωπαϊκών διοικητικών διαδικασιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ