
Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA
Πτωτική ήτανε η αγορά την εβδομάδα που πέρασε, τόσο από πλευράς κλεισιμάτων όσο και από διαπραγματεύσεων, καθώς οι πλοιοκτήτες δεν είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν στις τρέχουσες διορθωμένες τιμές.
Με τους μουσώνες να βρίσκονται προ των πυλών, η αγορά δεν δείχνει ιδιαίτερα σημάδια ανάκαμψης και όπως όλα δείχνουν η περίοδος μεταξύ Ιουνίου – Αυγούστου θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα δεδομένου και των χαμηλών τιμών, οδηγώντας μερικούς πλοιοκτήτες στην παρούσα φάση να αγκυροβολήσουν (Lay up) τα πλοία τους στην περιοχή της Σιγκαπούρης.
Στην Ινδία, η άνοδος και σταθεροποίηση της ρουπίας στα 63 προς το δολάριο, επέτρεψε να γίνουν κάποιες πράξεις από τα ήδη υπάρχοντα αποθέματα των Cash Buyers παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου δέχονται πτωτικές πιέσεις. Εκτιμάται ότι η Ινδία μπορεί να δείξει κάποια σημάδια δραστηριοποίησης, καθώς καλύπτεται μόνο το 50% της χωρητικότητας των περίπου, ενώ η πρόσφατη εμπορική συμφωνία $ 22 δισ. του Πρωθυπουργού Modi με την Κίνα θα δώσει κάποια ώθηση στην αγορά.
Το Μπαγκλαντές, έχει αρχίσει και απομακρύνεται από την αγορά καθώς οι τιμές του σιδήρου το τελευταίο διάστημα μειώθηκαν κατά $ 15 τον τόνο LDT αλλά και γιατί όλοι περιμένουν τα αποτελέσματα του νέου προϋπολογισμού που θα κατατεθεί στις επόμενες 2 εβδομάδες.
Στο Πακιστάν, η ζήτηση είναι περιορισμένη, ύστερα από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγούμενων εβδομάδων, και οι προσφερόμενες τιμές απέχουν από το να προσφέρουν κάποιο κίνητρο για να κλειστούν κάποια πλοία, ενώ παράλληλα όλοι βρίσκονται σε στάση αναμονής για την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού στις αρχές Ιουνίου.
Η Κίνα, συνεχίζει να βρίσκεται εκτός αγοράς, ικανοποιώντας την εγχώρια της αγορά των κρατικών επιδοτούμενων εταιρειών της αλλά από την άλλη ίσως λόγω της έναρξης των μουσώνων στις άλλες αγορές σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών, να της δώσει την ευκαιρία να κάνει ύστερα από μεγάλο διάστημα κάποια πράξη.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 762,760 DWT, περίπου εκ των οποίων το 57% (437,786 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 38% ( 291,324 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 5% (33,650 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 370 – $ 395 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 370 – $ 395 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 365 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ