
Φωτό:ΑΠΕ (ΑΝΤΩΝΙΟΥ – ΒΟΥΤΟΣ)
Το θέμα της αδειοδότησης των υδατοδρομίων στην Ελλάδα έθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Μίλτος Κύρκος, ευρωβουλευτής του Ποταμιού στη διάρκεια του συνεδρίου για τη γαλάζια ανάπτυξη και την ευρωπαϊκή θαλάσσια πολιτική που διοργανώθηκε σε συνεργασία με τη Διάσκεψη Περιφερειακών Παράκτιων Περιοχών (CPMR).
Ειδικότερα ο κ. Κύρκος, μέλος της Ομάδας Δράσης για τον Τουρισμό (Tourism Task Force) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της θεματικής ομάδας (Intergroup) για τις θάλασσες, τα ποτάμια, τα νησιά και τις παράκτιες περιοχές, ρώτησε την Κομισιόν εάν υπάρχουν κοινοτικά εμπόδια για την αδειοδότηση υδροπλάνων και υδατοδρoμίων γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να βρεθεί για άλλη μία χρονιά χωρίς υδροπλάνα.
Σε απάντηση του ο Δημήτρης Θεολογίτης, επικεφαλής τμήματος Λιμενικής Πολιτικής και Ασφάλειας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υποστήριξε ότι δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την κατασκευή υδατοδρομίων στην Ελλάδα, τα οποία απεναντίας θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις, θα αναβαθμίσουν τις μεταφορές διασυνδέοντας και απομακρυσμένους τουριστικούς προορισμούς, όπως είναι κάποια από τα ελληνικά νησιά. Ο κ. Θεολογίτης ανέφερε επιπλέον ότι υπάρχουν δυνατότητες χρηματοδότησης είτε από τα Διευρωπαικά Δίκτυα ή και από άλλους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς όπως π.χ. τα περιφερειακά ταμεία.
“Πρέπει να ξεπεραστεί ο σκόπελος της γραφειοκρατίας, να απεμπλακούν οι επενδύσεις και να αρχίσει η αδειοδότηση και κατασκευή υδατοδρομίων. Συζητούμε για τροχοπέδη σε έναν τομέα που ανοίγει δυνατότητες για επενδύσεις, νέες υποδομές και νέες υπηρεσίες και θα δώσει ώθηση στον ελληνικό τουρισμό”, δήλωσε ο κ. Κύρκος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ