
Τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς και τις εγκαταστάσεις του επισκέφθηκε ενδεκαμελής ομάδα επιτελικών στελεχών της κινέζικης πόλης Shenzhen και του λιμανιού της.
Η Shenzhen, μια πόλη 15 εκατ. κατοίκων βρίσκεται βόρεια του Χόνγκ Κόνγκ στη Ν. Κίνα, διαθέτει ΕΟΖ από το 1979 και αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες περιοχές του κόσμου, ένα είδος “Silicon Valley” της Κίνας, λόγω παραγωγής προϊόντων υψηλής τεχνολογίας.
Το λιμάνι του Shenzhen είναι ένα από τα μεγαλύτερα της Κίνας. Αποτελεί το τέταρτο πιο πολυσύχναστο λιμάνι του κόσμου σε θέματα εμπορευματοκιβωτίων ενώ απέχει μόνο 20 ν.μ από το λιμάνι του Χόνγκ Κόνγκ.
Στις συζητήσεις που έλαβαν χώρα ανάμεσα στα δύο μέρη, με συμμετοχή του προέδρου και δ/ντος συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε., Γιώργου Ανωμερίτη, του γεν.δ/ντή, Στ. Χατζάκου, δ/ντών του ΟΛΠ Α.Ε. και των επικεφαλής της επιτροπής μεταφορών του δήμου Shenzhen, Shi Wei και Tse Ming Benjamin, των δ/ντών συμβούλων του λιμένα, κ.κ. Lam Hing Man και Yim Kong κυριάρχησε η συνεργασία για θέματα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Από την πλευρά τους, οι επικεφαλής της κινεζικής πλευράς, πρότειναν στη διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. την άμεση υπογραφή ενός κειμένου αδελφοποίησης των 2 λιμανιών αλλάκ και την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας (Memorandum Of Understanding/MOU) μεταξύ των λιμένων Πειραιά και Shenzhen. Ο ΟΛΠ Α.Ε. αποδέχθηκε την πρόταση για την υπογραφή του MOU, την οποία ήδη απέστειλε στο ΥΠ.ΕΞ. για έγκριση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ήδη εγκριθεί η συνυπογραφή ενός MOU μεταξύ του ΟΛΠ Α.Ε. και του λιμένα της Tianjin, η οποία βρίσκεται στη Βόρεια Κίνα και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου.
Οι δραστηριότητες ενίσχυσης των εμπορικών δεσμών ανάμεσα στις δύο χώρες, εντάσσονται στο πλαίσιο του Έτους Συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας, για το νέο θαλάσσιο “δρόμο του μεταξιού”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ