
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ιδιαίτερα δραστήρια ήταν και η προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως με πλοία μεγαλύτερου τονάζ όπως Capes, αλλά όπως όλα δείχνουν λόγω και των επερχόμενων μουσώνων το επόμενο διάστημα η αγορά θα αρχίσει να διορθώνει. Η διόρθωση της αγοράς έχει ήδη αρχίσει και προεξοφλείται, γεγονός που αποδεικνύεται από την προσπάθεια αρκετών Cash Buyers για επαναδιαπραγμάτευση των τιμών, καθώς το τελευταίο διάστημα αρκετές προσφορές βασιζόντουσαν σε σπέκουλα.
Στην Ινδία, ύστερα από ένα διάστημα ικανοποιητικής απόδοσης της αγοράς, το κλίμα έχει αρχίσει και αντιστρέφεται, καθώς η ρουπία παρουσίασε καθοδικές τάσεις φτάνοντας να διαπραγματεύεται πολύ κοντά στις 64 προς το δολάριο, ενώ παράλληλα και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν αρχίσει και κινούνται πτωτικά.
Το Μπαγκλαντές, για άλλη μία εβδομάδα δεν κατάφερε να μπει στην αγορά δεδομένου ότι αρκετά από τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από αγορές που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα αλλά επίσης και για την κατάθεση/ψήφιση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο όπου πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος για επιβολή νέων φόρων στις διαλύσεις.
Το Πακιστάν, έχει γίνει η «φωλιά» των Capes, καθώς μόνο την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισε άλλα πέντε σε ικανοποιητικές τιμές, άνω των $ 415 τον τόνο LDT. Και εδώ όμως λόγω της επερχόμενης ψήφισης του νέου προϋπολογισμού στις 30 Μαΐου και υποτιθέμενα ότι η αγοραστική διάθεση θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα, οι προσφερόμενες τιμές αναμένεται να κινηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα το αμέσως επόμενο διάστημα.
Στην Κίνα, ο κλάδος των διαλύσεων συνεχίζει και συντηρείται από την προσφορά της εγχώριας επιδοτούμενης αγοράς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,329,649 DWT, περίπου εκ των οποίων το 99% (1,316,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 1% (39,814 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ