Διαλύσεις πλοίων: Οι επερχόμενοι μουσώνες θα διορθώσουν την αγορά

Διαλύσεις πλοίων: Οι επερχόμενοι μουσώνες θα διορθώσουν την αγορά

404
Διαλύσεις πλοίων: Οι επερχόμενοι μουσώνες θα διορθώσουν την αγορά

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Ιδιαίτερα δραστήρια ήταν και η προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως με πλοία μεγαλύτερου τονάζ όπως Capes, αλλά όπως όλα δείχνουν λόγω και των επερχόμενων μουσώνων το επόμενο διάστημα η αγορά θα αρχίσει να διορθώνει. Η διόρθωση της αγοράς έχει ήδη αρχίσει και προεξοφλείται, γεγονός που αποδεικνύεται από την προσπάθεια αρκετών Cash Buyers για επαναδιαπραγμάτευση των τιμών, καθώς το τελευταίο διάστημα αρκετές προσφορές βασιζόντουσαν σε σπέκουλα.

Στην Ινδία, ύστερα από ένα διάστημα ικανοποιητικής απόδοσης της αγοράς, το κλίμα έχει αρχίσει και αντιστρέφεται, καθώς η ρουπία παρουσίασε καθοδικές τάσεις φτάνοντας να διαπραγματεύεται πολύ κοντά στις 64 προς το δολάριο, ενώ παράλληλα και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν αρχίσει και κινούνται πτωτικά.

Το Μπαγκλαντές, για άλλη μία εβδομάδα δεν κατάφερε να μπει στην αγορά δεδομένου ότι αρκετά από τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από αγορές που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα αλλά επίσης και για την κατάθεση/ψήφιση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο όπου πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος για επιβολή νέων φόρων στις διαλύσεις.

Το Πακιστάν, έχει γίνει η «φωλιά» των Capes, καθώς μόνο την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισε άλλα πέντε σε ικανοποιητικές τιμές, άνω των $ 415 τον τόνο LDT. Και εδώ όμως λόγω της επερχόμενης ψήφισης του νέου προϋπολογισμού στις 30 Μαΐου και υποτιθέμενα ότι η αγοραστική διάθεση θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα, οι προσφερόμενες τιμές αναμένεται να κινηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα το αμέσως επόμενο διάστημα.

Στην Κίνα, ο κλάδος των διαλύσεων συνεχίζει και συντηρείται από την προσφορά της εγχώριας επιδοτούμενης αγοράς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,329,649 DWT, περίπου εκ των οποίων το 99% (1,316,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 1% (39,814 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.