
Φωτό:ΑΠΕ-ΕΡΑ (MC3 ANTHONY N. HILKOWSKI / HANDOUT)
Αναλυτικές οδηγίες αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στην Υεμένη εξέδωσαν οι αλληλοασφαλιστικοί οργανισμοί και οι θεσμικοί φορείς εκπροσώπησης του εφοπλισμού.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη Norwegian Shipowners Association, στο νοτιοδυτικό άκρο της Υεμένης οι αντάρτες φέρεται να έχουν καταλάβει στρατιωτική βάση η οποία ελέγχει τα στενά του Bab el-Mandeb, ενώ η παρουσία τους έχει επεκταθεί και στο νησί Perim, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στην Υεμένη και το Τζιμπουτί. Ο κίνδυνος για την παγκόσμια ναυτιλία είναι πλέον ορατός, καθώς τα Στενά των Δακρύων αποτελούν μια από τις πιο πολυσύχναστες διαδρομές του διεθνούς εμπορίου.
Η σύγκρουση έχει ήδη προκαλέσει σοβαρές διαταραχές στις δραστηριότητες στα λιμάνια του Aden, του Al Hudaydah, της Al Mokha και της Al Mukalla στην Υεμένη. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο λιμάνι του Aden, πραγματοποιούνται ελάχιστες μεταφορές φορτίων πετρελαίου, ενώ λόγω έλλειψης λιμενεργατών έχουν σταματήσει όλες οι μεταφορές ξηρών φορτίων. Περαιτέρω, οποιοδήποτε πλοίο επιθυμεί να εισέλθει στα χωρικά ύδατα της Υεμένης ελέγχεται υποχρεωτικά από το συμμαχικό στόλο.
Η ένταση στην περιοχή κλιμακώθηκε από την απόφαση του Ιράν να στείλει πολεμικά πλοία ενώ από την πλευρά της η αιγυπτιακή κυβέρνηση έστειλε 4 πολεμικά πλοία ώστε να διασφαλίσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στον Κόλπο του Άντεν.
Δεδομένων των συνθηκών, όσες εταιρείες διαχειρίζονται πλοία που βρίσκονται ή πλέουν κοντά στην περιοχή πρέπει να ενημερώνονται διαρκώς από τους αλληλοασφαλιστικούς οργανισμούς τους καθώς η κατάσταση είναι εξαιρετικά ρευστή. Ειδικότερα, στα ναυλοσύμφωνα που αφορούν σε μεταφορές από και προς την Υεμένη αλλά και στις γύρω περιοχές, οι ρήτρες ασφαλίσεων σχετικά με τους πολέμους (war risks), τις συγκρούσεις, τον ορισμό ασφαλούς λιμένα, την αλλαγή πορείας κ.λπ. θα πρέπει να είναι σαφείς και να λαμβάνουν υπόψιν όλες τις νέες παραμέτρους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ