
Ένα μεγάλο βήμα προς το περιβαλλοντικά βιώσιμο μέλλον της ναυτιλίας έλαβε χώρα στις 16 Απριλίου, όταν το πλοίο Kvitbjørn της Nor Lines ολοκλήρωσε το ταξίδι του στη διαδρομή Ασίας-Ευρώπης καταναλώνοντας αποκλειστικά καύσιμο LNG.
Το λαμπρό αποτέλεσμα αποτέλεσε απότοκο της συνεργασίας της Nor Lines με την εταιρεία Rolls-Royce. Η γνωστή εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων, εμπνεύστηκε και εκτέλεσε το σχέδιο Environship, το οποίο στοχεύει στη μείωση εκπομπών αερίων ρύπων κατά 40% μέσα από αλλαγές στο σχεδιασμό των πλοίων που βελτιώνουν σημαντικά την αποδοτικότητα τους.
Το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι του από το ναυπηγείο Tsuji Heavy Industries στο Jiangsu στην Κίνα, πραγματοποιώντας ανεφοδιασμούς στην πόλη Cochin της Ινδίας και στην Καρθαγένη στην Ισπανία, ενώ αφίχθηκε στο Bergen στη Νορβηγία.
Το συγκεκριμένο ταξίδι αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ με αποκλειστική χρήση καυσίμου LNG.
Όπως δήλωσε ο Tor Arne Borge, πρόεδρος της Nor Lines: “ Η επιτυχία του ταξιδιού από την Ασία στην Ευρώπη με τη χρήση καυσίμου LNG αποδεικνύει αφενός την αποδοτικότητα του σχεδιασμού της Rolls-Royce αφετέρου τη δυνατότητα χρήσης του περιβαλλοντικά φιλικού καυσίμου LNG για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων”.
Το 5.000 dwt Kvitbjørn θα εκτελεί μεταφορές εμπορευμάτων ανάμεσα στα λιμάνια του Αμβούργου, της Ολλανδίας και της Νορβηγίας. Περαιτέρω, η Nor Lines αναμένεται να παραλάβει τον Ιούνιο το πλοίο Kvitnos, ίδιου σχεδιασμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ