
Φωτό: ΑΠΕ-ΕΡΑ (Manuel H. De Leon)
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η Εβδομάδα των Παθών, ξεκινάει τόσο για τη μεγαλύτερη Χριστιανική Εορτή, το Πάσχα, όσο και για την μικρότερη αλλά «πολυδιαφημιζόμενη» αρνητικά οικονομία της Ευρωζώνης, την Ελλάδα.
H συμφωνία ακόμη δεν έχει επέλθει και όπως όλα δείχνουν δεν θα υπάρξει πριν το τέλος του μήνα, όπου φυσικά μέχρι τα τέλη του μήνα είναι επιβεβλημένο να έχει βρεθεί λύση καθώς τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας μας ουσιαστικά έχουν τελειώσει αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα για το ενδεχόμενο ενός «ατυχήματος» που απευχόμαστε να συμβεί.
Στην υπόλοιπη Ευρωζώνη, το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ στο οποίο η Ελλάδα δεν συμμετέχει, δείχνει να αποδίδει, με τον Mario Draghi να επισημαίνει ότι, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις βιώσιμης ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής οικονομίας καθώς η εμπιστοσύνη στην Ευρωζώνη αυξάνεται, τόσο σε επίπεδο καταναλωτών, όσο και σε επίπεδο εταιρειών ενώ ο διατραπεζικός δανεισμός εμφανίζει ενδείξεις βελτίωσης, τόσο από πλευράς προσφοράς, όσο και από πλευράς ζήτησης.
Ταυτόχρονα, τονίζει πως η βιώσιμη αυτή ανάκαμψη ανοίγει σημαντικό παράθυρο ευκαιριών για την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων απαντώντας έτσι στους επικριτές του που πιστεύουν πως η ποσοτική χαλάρωση θα λειτουργούσε αποτρεπτικά στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων.
Σε αυτό το σημείο, να προσθέσουμε ότι είναι νωρίς ακόμη να προεξοφληθεί το τελικό και ουσιαστικό αποτέλεσμα του QE από την ΕΚΤ, καθώς η Ευρωζώνη χαρακτηρίζεται από μία «οικονομία» όπου η ανάπτυξη μεταξύ των χωρών της δεν είναι ισορροπημένη, η ανεργία είναι σε υψηλά επίπεδα και άνισα κατανεμημένη μεταξύ των κρατών-μελών της και εν ολίγοις η δομή της οικονομίας της είναι διαφορετική από αυτή των ΗΠΑ.
Στα οικονομικά στοιχεία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως η καταναλωτική εμπιστοσύνη αυξήθηκε στο -3,7 το Μάρτιο από -6,7 το Φεβρουάριο, το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο του 2007, αντανακλώντας την ώθηση στα πραγματικά εισοδήματα από την πτώση στις τιμές του πετρελαίου αλλά και τις προσδοκίες για άνοδο της οικονομικής δραστηριότητας.
Την ίδια στιγμή, ο PMI μεταποίησης ξεπερνώντας τις προσδοκίες έκλεισε το Μάρτιο στις 52,2 μονάδες από 51 το Φεβρουάριο, σηματοδοτώντας υψηλό 10 μηνών, με το γερμανικό PMI στις 52,8 ενώ θετικά και τα μηνύματα από τη Γαλλία και την Ιταλία με τον πρώτο στα 48,8 και της Ιταλίας στο 53,3, υψηλότερο επίπεδο 11 μηνών.
Στις ΗΠΑ, διίστανται οι απόψεις, τόσο εντός αλλά και εκτός της χώρας για το πότε θα πρέπει να γίνει η αύξηση των επιτοκίων καθώς ακόμη και στελέχη της FED θεωρούν ότι η αύξησή τους έχει ήδη καθυστερήσει, δεδομένης της σημαντικής βελτίωσης στην οικονομική ανάπτυξη και στην απασχόληση.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η Αμερικανική οικονομία δημιούργησε το Φεβρουάριο 295,000 νέες θέσεις εργασίας και το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε στο 5,5% το χαμηλότερο επίπεδο από το 2008, ενώ εκτιμάται ότι το φθινόπωρο θα υποχωρήσει κάτω από το 5%.
Στην Κίνα, η Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε ότι θα διατηρήσει τις κατάλληλες συνθήκες στη ρευστότητα καθώς η οικονομία αντιμετωπίζει αυξανόμενες αντιξοότητες.
Παρ’όλα αυτά, ο PMI υπηρεσιών της HSBC το Μάρτιο ενισχύθηκε στις 52,3 μονάδες από 52 το Φεβρουάριο και ο PMI μεταποίησης αυξήθηκε οριακά, στις 49,6 από 49,2 τον προηγούμενο μήνα.
Η Fitch επιβεβαίωσε την αξιολόγηση Α+ της πιστοληπτικής ικανότητας, επισημαίνοντας όμως ότι το συνολικό χρέος αυξήθηκε στο 242% του ΑΕΠ στο τέλος του 2014 από 128% στο τέλος του 2008.
Ο οίκος προβλέπει ότι το χρέος θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο το 2015 διογκώνοντας το συστημικό ρίσκο, ενώ σύμφωνα με τους FT τα στοιχεία που έχουν καταθέσει οι τράπεζες για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια στο 1,25% παρουσιάζουν μια πολύ καλύτερη εικόνα από την πραγματικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ