
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Θετικό κλίμα επικράτησε σε όλες τις αγορές την προηγούμενη εβδομάδα με τις τιμές να παρουσιάζουν ανοδική πορεία και τους End Buyers να προσφέρουν για όλους τους τύπους των πλοίων αλλά το ενδιαφέρον συγκεντρώθηκε στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα στο μικρότερο τονάζ.
Το αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών κατά $ 20 περίπου το τόνο LDT, ήταν να κλειστεί ένας ικανοποιητικός αριθμός πλοίων ενώ εκτιμάται ότι υπάρχει και ένας σημαντικός αριθμός πλοίων που βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις σε τιμές «μικρής» σπέκουλας.
Η Ινδία, ύστερα από μεγάλο διάστημα αποχής και λόγω βελτίωσης των θεμελιωδών μεγεθών της όπως η σταθεροποίηση της νομισματικής ισοτιμίας στις 62 προς το δολάριο αλλά και η αύξηση των εγχώριων τιμών του σιδήρου κατά $ 20 LDT, επέστρεψε δυναμικά στην αγορά προσπαθώντας να ανακτήσει το χαμένο έδαφος των προηγούμενων μηνών.
Παράλληλα η πεποίθηση που έχει σχηματιστεί ότι σύντομα θα επιβληθούν φόροι στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, προμηνύει ενδεχόμενη περαιτέρω αύξηση των προσφερόμενων τιμών.
Στο Μπαγκλαντές, το γεγονός ότι το προηγούμενο διάστημα αγοράστηκαν κάποια Capes από τους End Buyers, υποδηλώνοντας ότι υπάρχει ενδιαφέρον για αγορές, σε συνδυασμό με την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο, αυξάνει τις πιθανότητες για αύξηση του ενδιαφέροντος ώστε να «χτίσουν θέση» καθώς ο κάθε νέος προϋπολογισμός θεωρητικά μπορεί να έχει και αρνητικές επιπτώσεις στις διαλύσεις.
Tο Πακιστάν, έχοντας και αυτό εξασφαλίσει έναν αριθμό Capes από τις αρχές του χρόνου, δεν δείχνει ιδιαίτερα σημάδια δραστηριοποίησης, δεδομένου και του γεγονότος ότι τα πλοία που υπάρχουν στην αγορά είναι μικρότερου τονάζ, τα οποία, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, δεν είναι στις προτεραιότητες του.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα της επιχορήγησης των κρατικών εταιρειών συνεχίζεται και η εκτιμώμενη μείωση της παραγωγής σιδήρου ηχεί θετικά στις ανωτέρω αγορές που έχουν πληγεί από τις φθηνές Κινεζικές εξαγωγές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 801,289 DWT, εκ των οποίων το 63% (502,510 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 20% (159,660 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 17% (139,119 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 370 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ