
 
															Σημαντικές καθυστερήσεις έχουν αρχίσει να εμφανίζονται εκ νέου σε λιμάνια διεθνώς.
Συγκεκριμένα, στα λιμάνια του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας, παρατηρούνται καθυστερήσεις ως απόρροια της αύξησης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Όπως αναφέρει η εταιρεία logistics Contargo, από τον Ιανουάριο του 2015, παρατηρούνται αυξημένοι χρόνοι διαχείρισης καθώς και αύξηση στα λειτουργικά κόστη λόγω συνωστισμού. Στο Ρότερνταμ ο χρόνος αναμονής για τις φορτηγίδες μπορεί να αγγίξει και τις 92 ώρες, ενώ αντίστοιχα στην Αμβέρσα, τις 72 ώρες. Η αύξηση κατά 6% στη διακίνηση TEU που επιτεύχθηκε το 2014, και για τους δύο λιμένες, αναμένεται να συνεχιστεί και για το 2015, γεγονός που ενδέχεται να επιτείνει το πρόβλημα της συμφόρησης του λιμένα.
Εάν η κατάσταση συνεχιστεί, οι χρήστες του λιμένα θα πρέπει να αναδιαμορφώσουν τις υπηρεσίες τους προκειμένου να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα. Από την πλευρά τους, οι αρχές των λιμένων σκοπεύουν να προχωρήσουν σε διαβούλευση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, ώστε να εφαρμόσουν μέτρα που θα αποσυμφορήσουν, όσο είναι εφικτό τα προαναφερόμενα λιμάνια.
Περαιτέρω, καθυστερήσεις παρατηρούνται και στη Νέα Ζηλανδία, στο λιμάνι του Όκλαντ, καθώς η συμφωνία που επετεύχθη πρόσφατα ανάμεσα στα σωματεία των λιμενεργατών και τις ναυτιλιακές εταιρείες αποδεικνύεται μάλλον ασταθής.
Ειδικότερα, στο Oakland International Container Terminal, σημειώθηκε παύση των εργασιών στα κρηπιδώματα και τις πύλες εισόδου και εξόδου του λιμανιού, λόγω διαμάχης ανάμεσα στους λιμενεργάτες και τη διαχειρίστρια αρχή του λιμένα που αφορούν ζητήματα στελέχωσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε έναν νέο κύκλο ανακατατάξεων και προσαρμογών εισέρχεται η αγορά των δεξαμενόπλοιων, υπό τη σκιά των τελευταίων γεωπολιτικών εξελίξεων και της κλιμάκωσης των κυρώσεων…

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Amazon στη Γηραιά Ήπειρο, καθώς η εταιρεία-κολοσσός προανήγγειλε μεγαλεπήβολα επενδυτικά σχέδια στην Ολλανδία. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…

Μετά τις αμερικανικές κυρώσεις στους κορυφαίους παραγωγούς πετρελαίου της Ρωσίας στις 22 Σεπτεμβρίου, προκλήθηκε ένα ντόμινο εξελίξεων, με την Ινδία και την Κίνα να…

Η Αρκτική αναδεικνύεται σε «θησαυρό» υδρογονανθράκων, με τη Ρωσία να κατέχει τη μερίδα του λέοντος των αποθεμάτων σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Στον απόηχο της επεισοδιακής συνεδρίασης της MEPC για το Net-Zero Framework (NZF), που οδήγησε στην αναβολή της ψήφισής του για ένα έτος, οι διχογνωμίες…

Με την παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου να αποτελεί το μεγάλο «στοίχημα» της Sinopec, ο κινεζικός κολοσσός προέβη πρόσφατα στην ανακάλυψη ενός σημαντικού αποθέματος. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Tην είσοδό του στην αγορά των VLCCs με την παραγγελία δύο τέτοιων πλοίων στα ναυπηγεία Hengli επιβεβαίωσε στα Ναυτικά Χρονικά ο Όμιλος Alimia, συμφερόντων…

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ