
															Το ζήτημα της ασφάλειας στα χωρικά ύδατα της Νιγηρίας επανέρχεται στην επικαιρότητα έπειτα και από την αύξηση των πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία.
Πρόσφατο άλλωστε είναι και το περιστατικό της επίθεσης σε ελληνόκτητο πλοίο με τραγικό αποτέλεσμα το θάνατο ενός Έλληνα ναυτικού και την απαγωγή τριών μελών του πληρώματος.
Ειδικότερα, η αύξηση των κρουσμάτων πειρατείας σε συνδυασμό με τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή, αυξάνουν το ρίσκο στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων από και προς τη χώρα της Δυτικής Αφρικής. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι αρκετά P&I Clubs ζητούν αυξημένα ασφάλιστρα από πλοία που κινούνται στη συγκεκριμένη περιοχή.
Από την πλευρά τους, ανώτεροι αξιωματούχοι της Nigerian Maritime Administration and Safety Agency (NIMASA), υποστηρίζουν ότι η περιοχή είναι σχετικά ασφαλής για τα πλοία και δεν υφίστανται οποιουδήποτε είδους κίνδυνοι. Κατά την άποψή τους ο χαρακτηρισμός της χώρας ως επικίνδυνης, εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ξένων ασφαλιστικών εταιρειών και μόνο.
Παρόλα αυτά, οι απειλές που ελλοχεύουν στα νερά της Νιγηρίας, σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς, είναι, μεταξύ άλλων, η πειρατεία και οι ένοπλες ληστείες, οι κλοπές πετρελαίου, το λαθρεμπόριο όπλων και το δουλεμπόριο.
Να σημειωθεί ότι η Νιγηρία διαθέτει ακτογραμμή 853χλμ. ενώ η οικονομία της χώρας στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στις εξαγωγές πετρελαίου, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 80% των κρατικών εσόδων. Η κυβέρνηση της χώρας έχει λάβει ορισμένα μέτρα για την καταπολέμηση των έκνομων ενεργειών στα χωρικά της ύδατα αλλά η αποτελεσματικότητά τους μένει να αποδειχθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ