
Μεγάλο προβληματισμό έχει προκαλέσει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης που πλήττει τη θάλασσα της Μεσογείου και τείνει να εξελιχθεί σε σοβαρή ανθρωπιστική κρίση.
Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινόμενου, πραγματοποιείται σήμερα συνάντηση εργασίας των Ηνωμένων Εθνών στο Λονδίνο, υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Από την πλευρά του, το International Chamber of Shipping (ICS), σκοπεύει να τονίσει την επιτακτική ανάγκη για τη λήψη μέτρων από όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η εμπορική ναυτιλία είναι άμεσα εμπλεκόμενη και επηρεάζεται καθημερινά από το φαινόμενο της παράνομης δια θαλάσσης μετανάστευσης. Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία του United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR), μόνο τα εμπορικά πλοία διέσωσαν 40.000 ανθρώπους το 2014, ενώ ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί για το 2015, καθώς η πολιτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή και την Αφρική βαίνει διαρκώς επιδεινούμενη.
Η εμπορική ναυτιλία αναλαμβάνει πλήρως τις ευθύνες της σχετικά με τη διάσωση ανθρώπων στη θάλασσα, αλλά το μέγεθος του φαινομένου στη Μεσόγειο, είναι πλέον τέτοιο που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα πληρώματα. Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις, όπου πλοία διέσωσαν μέχρι και πεντακόσια άτομα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πλήρωμα και την αξιοπλοΐα του πλοίου.
Τέλος, το ICS εκφράζει τους φόβους του, ότι με τη λήξη της ιταλικής πρωτοβουλίας ‘Mare Nostrum’ και της αντικατάστασής της από την ευρωπαϊκή επιχείρηση ‘Triton’, τα εμπορικά πλοία θα αναγκαστούν να συνδράμουν έτι περαιτέρω, στην έρευνα και διάσωση μεταναστών, κάτι που θα προκαλέσει επιπλέον προβλήματα στην καθημερινότητα της εμπορικής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ