
Μεγάλο προβληματισμό έχει προκαλέσει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης που πλήττει τη θάλασσα της Μεσογείου και τείνει να εξελιχθεί σε σοβαρή ανθρωπιστική κρίση.
Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινόμενου, πραγματοποιείται σήμερα συνάντηση εργασίας των Ηνωμένων Εθνών στο Λονδίνο, υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Από την πλευρά του, το International Chamber of Shipping (ICS), σκοπεύει να τονίσει την επιτακτική ανάγκη για τη λήψη μέτρων από όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η εμπορική ναυτιλία είναι άμεσα εμπλεκόμενη και επηρεάζεται καθημερινά από το φαινόμενο της παράνομης δια θαλάσσης μετανάστευσης. Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία του United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR), μόνο τα εμπορικά πλοία διέσωσαν 40.000 ανθρώπους το 2014, ενώ ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί για το 2015, καθώς η πολιτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή και την Αφρική βαίνει διαρκώς επιδεινούμενη.
Η εμπορική ναυτιλία αναλαμβάνει πλήρως τις ευθύνες της σχετικά με τη διάσωση ανθρώπων στη θάλασσα, αλλά το μέγεθος του φαινομένου στη Μεσόγειο, είναι πλέον τέτοιο που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα πληρώματα. Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις, όπου πλοία διέσωσαν μέχρι και πεντακόσια άτομα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πλήρωμα και την αξιοπλοΐα του πλοίου.
Τέλος, το ICS εκφράζει τους φόβους του, ότι με τη λήξη της ιταλικής πρωτοβουλίας ‘Mare Nostrum’ και της αντικατάστασής της από την ευρωπαϊκή επιχείρηση ‘Triton’, τα εμπορικά πλοία θα αναγκαστούν να συνδράμουν έτι περαιτέρω, στην έρευνα και διάσωση μεταναστών, κάτι που θα προκαλέσει επιπλέον προβλήματα στην καθημερινότητα της εμπορικής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ