
Η Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων αποφάσισε να επενδύσει σε ναυπηγήσεις νέων πλοίων, έπειτα από τέσσερα χρόνια.
Σύμφωνα με τον Nils Smedegaard Andersen, ανώτερο στέλεχος της A.P. Moeller-Maersk A/S, η εταιρεία σκέφτεται να προχωρήσει σε αγορά πλοίων μικρότερης χωρητικότητας από αυτά που είχε αγοράσει στο παρελθόν. Αιτία αυτής της απόφασης φαίνεται να αποτελεί η πτώση στην τιμή του πετρελαίου. Όπως εξηγεί ο κ. Andersen: «Όσο μειώνεται η τιμή του πετρελαίου, τόσο μειώνονται και τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα πλοία μεγάλου μεγέθους. Σαν εταιρεία δεν βασίζουμε τα μακροπρόθεσμα σχέδιά μας στην τωρινή τιμή του πετρελαίου, παρόλα αυτά, εξετάζουμε ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει μια χαμηλή τιμή πετρελαίου στο μέγεθος των πλοίων μας».
Η απόφαση αυτή, σηματοδοτεί την αλλαγή στη στρατηγική της Maersk, η οποία το 2011, παρήγγειλε είκοσι πλοία-γίγαντες, κλάσης Triple-E, με χωρητικότητα 18.000 TEU’s έκαστο.
H αγορά των containerships υποφέρει σημαντικά από την υπερπροσφορά χωρητικότητας από το 2009 κι έπειτα, όταν η παγκόσμια οικονομική κρίση προκάλεσε την κατακόρυφη πτώση των ναύλων, λόγω μείωσης της παραγωγής και ζήτησης μεταφοράς εμπορευμάτων. Παρόλα αυτά, τη δεδομένη χρονική στιγμή, η αγορά παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία να προχωρήσει σε παραγγελίες νέων πλοίων στο πρώτο εξάμηνο του 2015. «Θα πρέπει να διαθέτουμε νέα πλοία μέχρι το 2017, εάν θέλουμε να συμβαδίζουμε με την ανάπτυξη της αγοράς. Ίσως παραγγείλουμε πλοία κλάσης Triple-E, αλλά το σημαντικό είναι να προγραμματίσουμε σωστά το χρονικό ορίζοντα των παραγγελιών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Andersen.
Η Maersk αναμένεται να επενδύσει σε νέα πλοία και σε μετασκευές παλαιών 3 δις δολάρια το χρόνο μέχρι το 2019. Παράλληλα, το επόμενο τετράμηνο, θα παραλάβει τα πέντε τελευταία πλοία Triple-E τα οποία είχε παραγγείλει το 2011 από την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ