
Η Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων αποφάσισε να επενδύσει σε ναυπηγήσεις νέων πλοίων, έπειτα από τέσσερα χρόνια.
Σύμφωνα με τον Nils Smedegaard Andersen, ανώτερο στέλεχος της A.P. Moeller-Maersk A/S, η εταιρεία σκέφτεται να προχωρήσει σε αγορά πλοίων μικρότερης χωρητικότητας από αυτά που είχε αγοράσει στο παρελθόν. Αιτία αυτής της απόφασης φαίνεται να αποτελεί η πτώση στην τιμή του πετρελαίου. Όπως εξηγεί ο κ. Andersen: «Όσο μειώνεται η τιμή του πετρελαίου, τόσο μειώνονται και τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα πλοία μεγάλου μεγέθους. Σαν εταιρεία δεν βασίζουμε τα μακροπρόθεσμα σχέδιά μας στην τωρινή τιμή του πετρελαίου, παρόλα αυτά, εξετάζουμε ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει μια χαμηλή τιμή πετρελαίου στο μέγεθος των πλοίων μας».
Η απόφαση αυτή, σηματοδοτεί την αλλαγή στη στρατηγική της Maersk, η οποία το 2011, παρήγγειλε είκοσι πλοία-γίγαντες, κλάσης Triple-E, με χωρητικότητα 18.000 TEU’s έκαστο.
H αγορά των containerships υποφέρει σημαντικά από την υπερπροσφορά χωρητικότητας από το 2009 κι έπειτα, όταν η παγκόσμια οικονομική κρίση προκάλεσε την κατακόρυφη πτώση των ναύλων, λόγω μείωσης της παραγωγής και ζήτησης μεταφοράς εμπορευμάτων. Παρόλα αυτά, τη δεδομένη χρονική στιγμή, η αγορά παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία να προχωρήσει σε παραγγελίες νέων πλοίων στο πρώτο εξάμηνο του 2015. «Θα πρέπει να διαθέτουμε νέα πλοία μέχρι το 2017, εάν θέλουμε να συμβαδίζουμε με την ανάπτυξη της αγοράς. Ίσως παραγγείλουμε πλοία κλάσης Triple-E, αλλά το σημαντικό είναι να προγραμματίσουμε σωστά το χρονικό ορίζοντα των παραγγελιών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Andersen.
Η Maersk αναμένεται να επενδύσει σε νέα πλοία και σε μετασκευές παλαιών 3 δις δολάρια το χρόνο μέχρι το 2019. Παράλληλα, το επόμενο τετράμηνο, θα παραλάβει τα πέντε τελευταία πλοία Triple-E τα οποία είχε παραγγείλει το 2011 από την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ