
															Σε ευρωπαϊκό κέντρο ανακύκλωσης πλοίων φιλοδοξεί να μετατραπεί το λιμάνι της Γένοβας, όπου ήδη πραγματοποιήθηκε η διάλυση του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia το οποίο είχε προσαράξει στο νησί Giglio στην Ιταλία το 2012.
Σύμφωνα με αξιωματούχους του λιμανιού, οι υποδομές για την ανακύκλωση πλοίων πληρούν όλες τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια που θέτει η Διεθνής Συνθήκη του Χόνγκ Κόνγκ για την Ασφαλή και Περιβαλλοντικά Υπεύθυνη Ανακύκλωση των Πλοίων (Hong Kong International Convention for the Safe and Environmentally Sound Recycling of Ships) ενώ εφαρμόζεται και ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός σχετικά με την ανακύκλωση πλοίων.
Η κίνηση αυτή μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη στο λιμάνι της Γένοβας, αφού αποτελεί μια ποιοτική εναλλακτική λύση στο ζήτημα της διάλυσης των πλοίων έναντι των διαλυτηρίων της Ανατολικής Ασίας. To θέμα είναι φυσικά αν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τα διαλυτήρια της Ασίας στο θέμα του κόστους λειτουργίας καθώς αυτό αποτελεί και το βασικό ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Επιπρόσθετα, οι Ιταλοί θα έχουν να αντιμετωπίσουν και τον ανταγωνισμό από τα διαλυτήρια της Τουρκίας τα οποία προσελκύουν μεγάλο αριθμό πλοίων προς διάλυση. Τέλος, ερωτηματικό στην όλη προσπάθεια αποτελεί η γειτνίαση του λιμένα με την πόλη της Γένοβα και το κατά πόσο η εν λόγω δραστηριότητα θα επηρεάσει τους κατοίκους της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ