
Μεγάλη ανησυχία έχει προκαλέσει στη ναυτιλιακή κοινότητα ο βομβαρδισμός ενός ακόμη δεξαμενοπλοίου, στο λιμάνι της Μισράτα, της Λιβύης. Το δεξαμενόπλοιο, προμήθευε πετρέλαιο στην ένοπλη ισλαμιστική ομάδα Ανσάρ αλ-Σαρία. Ο εκπρόσωπος του Λιβυκού Εθνικού Στρατού, Mohamed Hijazi, επιβεβαίωσε την επίθεση στο πλοίο, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προέλευση του πλοίου ή την ύπαρξη τυχόν θυμάτων από την επίθεση.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του Ιανουαρίου, το ελληνικό δεξαμενόπλοιο “Araevo”, δέχθηκε επίθεση από το Λιβυκό στρατό, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δύο ναυτικοί. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Libya Herald, η Λιβυκή πολεμική αεροπορία, απείλησε να βομβαρδίσει οποιοδήποτε πλοίο προσεγγίσει το λιμάνι της Μισράτα.
Με αφορμή το γεγονός και του δεύτερου βομβαρδισμού, το International Chamber of Shipping (ICS), εξέδωσε οδηγίες, προκειμένου να προστατευτούν τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην περιοχή από ενδεχόμενες επιθέσεις. Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός, ανέφερε σε ανακοίνωσή του :
«Το ICS πληροφορήθηκε ότι τα πλοία που διέρχονται από τη Μεσόγειο δεν θα πρέπει να προσεγγίζουν στα χωρικά ύδατα της Λιβύης. Πλοία με προορισμό το λιμάνι της Μισράτα, θα πρέπει να επικοινωνούν με τις αρχές του κράτους σημαίας καθώς και με τοπικούς ναυτιλιακούς πράκτορες για να λάβουν περαιτέρω οδηγίες. Η Γραμματεία έχει ενημερωθεί σχετικά με την απόφαση συγκεκριμένων σημαιών να εκδώσουν οδηγίες, συμβουλεύοντας τους πλοιοκτήτες να σκεφθούν τη διακοπή των προγραμματισμένων δρομολογίων τους στα λιμάνια της Λιβύης, λαμβάνοντας υπ’όψιν τους τις αλλαγές στο ζήτημα της ασφάλειας. Πληροφορίες σχετικές με την τρέχουσα κατάσταση υπάρχουν στην ιστοσελίδα του NATO (NATO Shipping Centre Website ), την οποία οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επισκέπτονται τακτικά. Περαιτέρω, το ICS, προτρέπει τους πλοιοκτήτες να επικοινωνήσουν με τα P&I Club και τους War Risk Underwriters προκειμένου να λάβουν αναλυτικές συμβουλές για κάθε ταξίδι».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ