
Μεγάλη ανησυχία έχει προκαλέσει στη ναυτιλιακή κοινότητα ο βομβαρδισμός ενός ακόμη δεξαμενοπλοίου, στο λιμάνι της Μισράτα, της Λιβύης. Το δεξαμενόπλοιο, προμήθευε πετρέλαιο στην ένοπλη ισλαμιστική ομάδα Ανσάρ αλ-Σαρία. Ο εκπρόσωπος του Λιβυκού Εθνικού Στρατού, Mohamed Hijazi, επιβεβαίωσε την επίθεση στο πλοίο, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προέλευση του πλοίου ή την ύπαρξη τυχόν θυμάτων από την επίθεση.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του Ιανουαρίου, το ελληνικό δεξαμενόπλοιο “Araevo”, δέχθηκε επίθεση από το Λιβυκό στρατό, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δύο ναυτικοί. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Libya Herald, η Λιβυκή πολεμική αεροπορία, απείλησε να βομβαρδίσει οποιοδήποτε πλοίο προσεγγίσει το λιμάνι της Μισράτα.
Με αφορμή το γεγονός και του δεύτερου βομβαρδισμού, το International Chamber of Shipping (ICS), εξέδωσε οδηγίες, προκειμένου να προστατευτούν τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην περιοχή από ενδεχόμενες επιθέσεις. Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός, ανέφερε σε ανακοίνωσή του :
«Το ICS πληροφορήθηκε ότι τα πλοία που διέρχονται από τη Μεσόγειο δεν θα πρέπει να προσεγγίζουν στα χωρικά ύδατα της Λιβύης. Πλοία με προορισμό το λιμάνι της Μισράτα, θα πρέπει να επικοινωνούν με τις αρχές του κράτους σημαίας καθώς και με τοπικούς ναυτιλιακούς πράκτορες για να λάβουν περαιτέρω οδηγίες. Η Γραμματεία έχει ενημερωθεί σχετικά με την απόφαση συγκεκριμένων σημαιών να εκδώσουν οδηγίες, συμβουλεύοντας τους πλοιοκτήτες να σκεφθούν τη διακοπή των προγραμματισμένων δρομολογίων τους στα λιμάνια της Λιβύης, λαμβάνοντας υπ’όψιν τους τις αλλαγές στο ζήτημα της ασφάλειας. Πληροφορίες σχετικές με την τρέχουσα κατάσταση υπάρχουν στην ιστοσελίδα του NATO (NATO Shipping Centre Website ), την οποία οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επισκέπτονται τακτικά. Περαιτέρω, το ICS, προτρέπει τους πλοιοκτήτες να επικοινωνήσουν με τα P&I Club και τους War Risk Underwriters προκειμένου να λάβουν αναλυτικές συμβουλές για κάθε ταξίδι».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ