
Στους 407 επιβάτες έφτασε ο αριθμός των διασωθέντων από το πλοίο «Norman Atlantic», σύμφωνα με το αρμόδιο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης της Ιταλίας (RCC ROMA).
Δυστυχώς όμως επιβεβαιώθηκε η ύπαρξη τεσσάρων σορών, στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, Νίκο Λαγκαδιανό.
Στη θαλάσσια περιοχή μεταβαίνει σκάφος της ιταλικής ακτοφυλακής ενώ δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής γνωστό αν πρόκειται για επιβάτες του πλοίου η παράτυπους μετανάστες που μπορεί να επέβαιναν στο «Norman Atlantic».
Με σημερινή ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία διατυπώνει –και αυτή- την άποψή της για το τραγικό αναφέροντας ότι με πλήθος σχετικών εγγράφων προς το υπουργείο και με αφορμή τις μειωμένες ειδικές οργανικές συνθέσεις των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων, που εκτελούν τα δρομολόγια Ελλάδας – Ιταλίας, είχε επισημάνει ότι η αντίστοιχη αύξηση των ωραρίων απασχόλησης των ναυτεργατών, προκειμένου να καλύψουν κατά το δυνατόν τις ελλείψεις στελέχωσης, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην ελαχιστοποίηση των επιπέδων ασφάλειας των πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων, αλλά και των επιβατών και του πληρώματος.
Ενδιαφέρον είχαν και οι διευκρινίσεις σχετικά με το επιβατικό-οχηματαγωγό πλοίο Norman Atlantic που έδωσε σήμερα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης (ΑΝΕΚ).
Στις διευκρινήσεις τονίζεται ότι «η ΑΝΕΚ έχει ναυλώσει από την ιταλική εταιρεία VISEMAR di Navigazione S.R.l. το ιταλικής πλοιοκτησίας και σημαίας επιβατικό – οχηματαγωγό πλοίο NORMAN ATLANTIC, το οποίο εκτελούσε την δρομολογιακή γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και στο οποίο σημειώθηκε πυρκαγιά τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης-12-2014. Στο ως άνω πλοίο είχαν διενεργηθεί όλες οι απαιτούμενες κατά νόμο επιθεωρήσεις και είχε εφοδιασθεί με όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας προκειμένου να αποπλεύσει από τον λιμένα Πατρών».
Τέλος η ακτοπλοϊκή εταιρεία επισημαίνει ότι «δεδομένου ότι το πλοίο δεν αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας και ότι η εταιρεία στο πλαίσιο της ως άνω ναύλωσης έχει προβεί σε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, εκτιμάται ότι δεν θα επέλθει σημαντική επίπτωση στα οικονομικά της αποτελέσματα».
Εν τω μεταξύ την έναρξη έρευνας για ποινικές ευθύνες του ατυχήματος ανακοίνωσε σήμερα η εισαγγελία του Μπάρι.
Ο εισαγγελέας Τζουζέπε Βόλπε ανακοίνωσε την έναρξη της έρευνας μετά τη μετάβασή του στο λιμεναρχείο του Μπάρι, όπου έφθασαν οι πρώτοι 49 διασωθέντες του πλοίου «NORMAN ATLANTIC».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ