
Στους 407 επιβάτες έφτασε ο αριθμός των διασωθέντων από το πλοίο «Norman Atlantic», σύμφωνα με το αρμόδιο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης της Ιταλίας (RCC ROMA).
Δυστυχώς όμως επιβεβαιώθηκε η ύπαρξη τεσσάρων σορών, στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, Νίκο Λαγκαδιανό.
Στη θαλάσσια περιοχή μεταβαίνει σκάφος της ιταλικής ακτοφυλακής ενώ δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής γνωστό αν πρόκειται για επιβάτες του πλοίου η παράτυπους μετανάστες που μπορεί να επέβαιναν στο «Norman Atlantic».
Με σημερινή ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία διατυπώνει –και αυτή- την άποψή της για το τραγικό αναφέροντας ότι με πλήθος σχετικών εγγράφων προς το υπουργείο και με αφορμή τις μειωμένες ειδικές οργανικές συνθέσεις των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων, που εκτελούν τα δρομολόγια Ελλάδας – Ιταλίας, είχε επισημάνει ότι η αντίστοιχη αύξηση των ωραρίων απασχόλησης των ναυτεργατών, προκειμένου να καλύψουν κατά το δυνατόν τις ελλείψεις στελέχωσης, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην ελαχιστοποίηση των επιπέδων ασφάλειας των πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων, αλλά και των επιβατών και του πληρώματος.
Ενδιαφέρον είχαν και οι διευκρινίσεις σχετικά με το επιβατικό-οχηματαγωγό πλοίο Norman Atlantic που έδωσε σήμερα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης (ΑΝΕΚ).
Στις διευκρινήσεις τονίζεται ότι «η ΑΝΕΚ έχει ναυλώσει από την ιταλική εταιρεία VISEMAR di Navigazione S.R.l. το ιταλικής πλοιοκτησίας και σημαίας επιβατικό – οχηματαγωγό πλοίο NORMAN ATLANTIC, το οποίο εκτελούσε την δρομολογιακή γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και στο οποίο σημειώθηκε πυρκαγιά τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης-12-2014. Στο ως άνω πλοίο είχαν διενεργηθεί όλες οι απαιτούμενες κατά νόμο επιθεωρήσεις και είχε εφοδιασθεί με όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας προκειμένου να αποπλεύσει από τον λιμένα Πατρών».
Τέλος η ακτοπλοϊκή εταιρεία επισημαίνει ότι «δεδομένου ότι το πλοίο δεν αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας και ότι η εταιρεία στο πλαίσιο της ως άνω ναύλωσης έχει προβεί σε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, εκτιμάται ότι δεν θα επέλθει σημαντική επίπτωση στα οικονομικά της αποτελέσματα».
Εν τω μεταξύ την έναρξη έρευνας για ποινικές ευθύνες του ατυχήματος ανακοίνωσε σήμερα η εισαγγελία του Μπάρι.
Ο εισαγγελέας Τζουζέπε Βόλπε ανακοίνωσε την έναρξη της έρευνας μετά τη μετάβασή του στο λιμεναρχείο του Μπάρι, όπου έφθασαν οι πρώτοι 49 διασωθέντες του πλοίου «NORMAN ATLANTIC».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ