
165 οι διασωθέντες επιβάτες μέχρι τώρα
Δυστυχώς επιβεβαιώθηκε ο θάνατος του επιβάτη. Πρόκειται για τον Γιώργο Δούλη που είχε εγκλωβιστεί στη γλύστρα του πλοίου μαζί με τη σύζυγό του, Θεοδώρα, κατά την επιχείρηση εκκένωσης.
Υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες ο άνδρας έχασε τη ζωή του, ενώ η γυναίκα βρισκόταν επί ώρες εγκλωβισμένη στη γλίστρα.
Η γυναίκα διασώθηκε από την ιταλική ακτοφυλακή και μεταφέρθηκε στο Μπρίντιζι., μαζί με τη σορό του άνδρα της. Επίσης, επιβεβαιώνεται ότι ακόμη δύο άτομα τραυματίστηκαν κατά τη διάρκεια της επιχείρησης διάσωσης στο πλοίο Norman Atlantic. Ο ένας εκ των τραυματιών είναι Ιταλός στρατιωτικός και ο άλλος είναι επιβάτης. Μέχρι τώρα 312 επιβάτες παραμένουν στο πλοίο που έχει πάρει κλίση 7 μοιρών λόγω των νερών που έχουν πέσει για να σβήσει η φωτιά. Ωστόσο, σύμφωνα με μαρτυρίες διασωθέντων, υπάρχουν φόβοι ότι παγιδευμένοι επιβάτες βρίσκονται και στο γκαράζ, καθώς κοιμήθηκαν στα αυτοκίνητά τους, επειδή δεν επαρκούσαν οι καμπίνες. Στελέχη της ΑΝΕΚ, πάντως, καθώς και του υπουργείου Ναυτιλίας, λένε ότι δεν έχουν εικόνα για εγκλωβισμένους.
Εν τω μεταξύ συνεχίζεται η επιχείρηση διάσωσης παρά το σκοτάδι. Οι αρχές της Ιταλίας και της Ελλάδας διαβεβαιώνουν ότι οι επιχειρήσεις θα συνεχιστούν καθ΄όλη τη διάρκεια της νύκτας μέχρι να σωθεί κι ο τελευταίος επιβάτης.
Επιχειρούν 8 ελικόπτερα αλλά μικρής δυνατότητας δηλαδή 2 άτομα ανά μεταφορά. Γύρω στις 11 το βράδυ αναμένεται βελτίωση του καιρού –αυτή τη στιγμή υπάρχει ισχυρή καταιγίδα στην περιοχή- θα πολλαπλασιαστούν τα ελικόπτερα διάσωσης.
Προς το σημείο πλέει και η φρεγάτα Ναβαρίνο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού
Ήδη το πλοίο Norman Atlantic έχει προσδεθεί με το ιταλικό ρυμουλκό ανοιχτής θαλάσσης «Marietta Barretta» και ρυμουλκείται στις ιταλικές ακτές αλλά ακόμα δεν γνωρίζουν το λιμάνι που θα μεταφερθεί.
Πριν από λίγα λεπτά ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου ενημέρωσε τα ΜΜΕ για τις τελευταίες εξελίξεις Ο ΥΝΑ ανέφερε:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ