
Αμηχανία και μούδιασμα φαίνεται να επικρατεί στους αναλυτές και σχολιαστές σχετικά με το μέλλον της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου. Στο ετήσιο συνέδριο Tradewinds Dry Cargo Charterers Forum διεθνείς παράγοντες της ναυτιλίας, μεταξύ των οποίων ναυλωτές, πλοιοκτήτες, διαχειριστές και νομικοί αχολιάζουν τις τρέχουσες εξελίξεις και προσπαθούν να σκιαγραφήσουν το αβέβαιο μέλλον.
Το σημαντικότερο θέμα που φαίνεται να προβληματίζει όλους τους συμμετέχοντες είναι οι συνεχείς χαμηλοί δείκτες του ΒDI, οι πολιτικές εξελίξεις στις χώρες της Άπω Ανατολής, ειδικά ως προς την απαγόρευση εξαγωγής συγκεκριμένων μεταλλευμάτων και η υπερπροσφορά τονάζ που δεν φαίνεται να σταματά αλλά παραμένει ανησυχητικά αυξανόμενη.
Οι προβλέψεις και τοποθετήσεις των αναλυτών δεν είναι υπεραισιόδοξες και προβλέπουν μια εξισορρόπηση της αγοράς μετά το 2018. Όλα εξαρτώνται κυρίως από τις προθέσεις της Κίνας και πόσο θέλει να βελτιώσει τη δική της παραγωγή και εξαγωγή μεταλλευμάτων αλλά και πόσο θα θέλει να βελτιώσει την περιβαλλοντική της «συμπεριφορά». Ίσως η Αφρική και η Λατινική Αμερική να είναι οι νέες περιοχές ενδιαφέροντος. Ωστόσο καμία θετική πρόβλεψη για το άμεσο μέλλον δεν διαφαίνεται ενώ η δραστηριοποίηση των private equity funds είναι για όλους ανησυχητική.
Εκπρόσωποι ελληνικών και ιταλικών παραδοσιακών εταιρειών τόνισαν ότι «Κοιτάξτε ποιοι έχουν παραγγελίες. Δεν είναι οι νοικοκυρεμένοι πλοιοκτήτες αυτοί που παραγγέλνουν με ξέφρενους ρυθμούς. Αγοράζουν με ξένα λεφτά επειδή βρίσκουν χαμηλές τιμές χωρίς όμως να ελέγχουν και να διαθέτουν μακροχρόνια στρατηγική», και συμπληρώνουν: «θα φύγουν νύχτα από τη ναυτιλία ενώ οι παραδοσιακοί θα πρέπει να πληρώσουν την λυπητερή για το ξέφρενο παιχνίδι της υπερπροσφοράς πλοίων».
Χορηγοί του συνεδρίου είναι η ABS, η ελληνική εταιρεία παροχής ναυτικής ασφάλειας ASPIDA και η Vessels Value.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ