
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η αγορά των 2 ταχυτήτων, όπως επισημάναμε την προηγούμενη εβδομάδα, συνεχίζει, με τις τιμές των Cash Buyers να συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα και να μην συμβαδίζουν με τα επίπεδα των τιμών που οι End Buyers είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.
Στην παρούσα φάση υπάρχουν Cash Buyers οι οποίοι έχουν στα χέρια τους πλοία και δεν έχουν καταφέρει ακόμη να βρουν αγοραστές, λόγω των υψηλών τιμών που τα είχαν αγοράσει το προηγούμενο διάστημα.
Σαν αποτέλεσμα, η οποιαδήποτε πτώση των τιμών θα οδηγούσε τους Cash Buyers να αναγνωρίσουν ζημιές και για το λόγο αυτό προσπαθούν να συντηρήσουν τις τιμές συνεχίζοντας να αγοράζουν σε υψηλά επίπεδα, «στρατηγική» όμως που μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα επικίνδυνη όπως έχει συμβεί σε αρκετές περιπτώσεις στο παρελθόν.
Φαινομενικά, η ανωτέρω κατάσταση μπορεί να φαίνεται ευνοϊκή για τους πλοιοκτήτες που απολαμβάνουν τις υψηλές τιμές, αλλά στην πραγματικότητα πρέπει να είναι ιδιαίτεροι προσεκτικοί καθώς αν οι τιμές διορθώσουν τότε θα έρθουν αντιμέτωποι με επαναδιαπραγματεύσεις η ακόμη και ακυρώσεις συμφωνιών.
Στην Ινδία, το κύριο χαρακτηριστικό της προηγούμενης εβδομάδας ήτανε η μεταβλητότητα της νομισματικής ισοτιμίας η οποία έφτασε στα επίπεδα των 62 προς το δολάριο, οδηγώντας αρκετούς Cash Buyers να απέχουν από την αγορά, αλλά κάποιοι άλλοι αγνόησαν την υποτίμηση και προχώρησαν σε αγορές, ελπίζοντας πως μετά τις αργίες του Diwali στις 23 Οκτωβρίου, διάρκειας μίας εβδομάδας, η αγορά θα ανακάμψει δυναμικά.
Στο Μπαγκλαντές, η αγορά συνεχίζει και παραμένει ουσιαστικά άπραγη καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις την περίοδο των μουσώνων βρήκε τη χώρα στο μεγαλύτερο της μέρος πλημμυρισμένη έχοντας σαν αποτέλεσμα την παύση όλων των έργων ανάπτυξης άρα και την ανύπαρκτη ζήτηση για σίδηρο από διαλύσεις πλοίων. Εκτιμάται ότι μετά τις αργίες του Eid που αρχίζουν στις 5 Οκτωβρίου η χώρα θα αρχίσει να επιστρέφει σε φυσιολογικά επίπεδα τονώνοντας την αγορά των διαλύσεων.
Το Πακιστάν, ύστερα από ένα αρκετά δυναμικό 3ο τρίμηνο όπου εκτός από δεξαμενόπλοια αγόρασε και σημαντικό αριθμό πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα που μας πέρασε έκανε ένα διάλλειμα, εν όψει και των επερχόμενων αργιών του Eid και αναμένουμε να δούμε αν μετά τις αργίες θα επιστρέψει με την ίδια αγοραστική διάθεση.
Η Κίνα, συνεχίζει απτόητη τις διαλύσεις των κρατικά επιδοτούμενων εταιρειών και δεν αναμένεται καμία ιδιαίτερη διαφοροποίηση στο άμεσο μέλλον.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 402,644 DWT, εκ των οποίων περίπου το 89% (359,046 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 11% (43,598 DWT)Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ