
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Στην προηγούμενη ανασκόπηση, με έκπληξη είδαμε την αγορά να κινείται ανοδικά τόσο από πλευράς τιμών όσο και από προσφοράς πλοίων με κύριο υπαίτιο την Ινδία και δευτερευόντως το Πακιστάν, γεγονός που αφήσαμε να εννοηθεί ως παράδοξο αυτή τη χρονική στιγμή και περίοδο καθώς ιστορικά το 3ο τρίμηνο κάθε έτους ο τομέας των διαλύσεων εισέρχεται σε μία περίοδο διόρθωσης εξαιτίας των μουσώνων και του Ραμαζάνι.
Τελικά αποδείχθηκε ότι η άνοδος που έλαβε χώρα ήταν καθαρά περιστασιακή και «σπεκουλαδόρικη» αφήνοντας έτσι έκθετους τους Cash Buyers και ιδιαίτερα στην Ινδία.
Στην Ινδία, η πτωτική τάση των τιμών του σιδήρου σε συνδυασμό με την υποτίμηση της ρουπίας σε επίπεδα άνω των 60 προς το δολάριο οδήγησε και τις προσφερόμενες τιμές σε διορθωτική τάση παρουσιάζοντας μείωση της τάξης των $ 20 τον τόνο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα αρκετοί Cash Buyers που προσέφεραν την προηγούμενη εβδομάδα σε υψηλά επίπεδα να αποσύρουν τις προσφορές τους και να μην προχωρήσουν σε νέες, έστω σε χαμηλότερες τιμές, αφήνοντας έτσι για άλλη μία φορά έκθετους τους πλοιοκτήτες, ενώ οι End Buyers λόγω των αρνητικών αυτών εξελίξεων έχουν ουσιαστικά αποσυρθεί από την αγορά.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να απέχει από την αγορά καθώς είναι αντιμέτωπο με έντονες καιρικές βροχοπτώσεις αλλά και λόγω των επερχόμενων εορταστικών εκδηλώσεων του Eid, που είναι μια από τις μεγαλύτερες εορτές τους.
Το Πακιστάν, ουσιαστικά ήτανε ο μόνος ενεργός «παίκτης», καθώς εκμεταλλευόμενο τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία και την απουσία του Μπαγκλαντές βγήκε στην αγορά με αρκετά ελκυστικές τιμές, υψηλότερες των ανταγωνιστών του και κατάφερε να κλείσει πλοία τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα πήγαιναν προς Ινδία. Αν η επικρατούσα κατάσταση στις υπόλοιπες αγορές συνεχιστεί για λίγο ακόμη θα δούμε ακόμη περισσότερα πλοία και ιδιαίτερα VLCCs η γενικότερα πλοία μεγαλύτερου τονάζ, να προσπερνάνε την Ινδία και να πηγαίνουν προς το Πακιστάν.
Στην Κίνα, δεν έχει υπάρξει καμία ιδιαίτερη αλλαγή όλο αυτό το διάστημα και συνεχίζει να απασχολείται με τα πλοία των κρατικών εταιρειών, αλλά και να ήθελε να συμμετέχει στην αγορά, τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει σε καμία περίπτωση δεν είναι ανταγωνιστικά με των υπολοίπων χωρών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 562,983 DWT, εκ των οποίων περίπου το 89% (501,361 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 9% (49,040 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 2% (12,582 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 300 – $ 315 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ