
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Όπως ήταν αναμενόμενο κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου ο τομέας των διαλύσεων, όπως και οι υπόλοιποι τομείς, δεν παρουσίασε ιδιαίτερη δραστηριότητα και τα οποιαδήποτε κλεισίματα ανακοινώθηκαν επί το πλείστον αναφερόντουσαν σε πράξεις οι οποίες έγιναν ακριβώς πριν τις εορτές.
Ο απολογισμός του 2013 μόνο άσχημος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ξεπέρασε τους 43.5 εκ. DWT, αριθμός ο οποίος ιστορικά είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ρεκόρ ύστερα από το ρεκόρ των 56.5 εκ. DWT του 2012.
Η Ινδία, αναμένεται να επιστρέψει δυναμικά στην αγορά, αφού η ρουπία ισχυροποιήθηκε περεταίρω σε σχέση με το δολάριο, φτάνοντας στα επίπεδα λίγο πάνω από τα 60, ενώ ταυτόχρονα οι τιμές του σιδήρου έχουν επιδείξει σημάδια σταθεροποίησης.
Παράλληλα, λόγω ότι αρκετά διαλυτήρια για το τελευταίο διάστημα των 2 μηνών του 2013 παρέμειναν άδεια, εκτιμάται ότι οι προσφερόμενες τιμές θα οδηγηθούν σε υψηλότερα επίπεδα, ιδιαίτερα αν η προσφορά των πλοίων προς διάλυση συνεχίσει να παραμένει περιορισμένη.
Στο Πακιστάν, η ρουπία τις τελευταίες ημέρες έδειξε κάποια σημάδια σταθεροποίησης ύστερα από τα αποτρεπτικά επίπεδα των 109 ρουπίων στα τέλη του 2013, αλλά σε επίπεδα προσφερόμενων τιμών δεν φαίνεται ακόμη να μπορεί να ανταγωνιστεί την Ινδία και το Μπαγκλαντές.
Στο Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές είναι σε αρκετά ανταγωνιστικά επίπεδα και οι τιμές του σιδήρου έχουν παρουσιάσει αυξητικές τάσεις, η αναταραχή που επικρατεί λόγω των βίαιων επεισοδίων και των γενικευμένων απεργιών σε όλη την χώρα έχει ουσιαστικά βάλει σε παύση τον τομέα των διαλύσεων.
Εικάζεται πως μετά τις εκλογές το Μπαγκλαντές θα επιστρέψει αρκετά δυναμικά στην αγορά αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν και φόβοι πως υπάρχει περίπτωση οι εκλογές να μην γίνουν τώρα αλλά σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Στην Κίνα, τα διαλυτήρια σε γενικές γραμμές είναι απασχολημένα με τα Κινεζικά πλοία, λόγω των κινήτρων που έχει προσφέρει η κυβέρνηση, αλλά από την άλλη είδαμε και περιπτώσεις αγορών μη Κινεζικών πλοίων και μάλιστα σε βελτιωμένες τιμές, καθώς τα διαλυτήρια εκτός από το ότι πρέπει να πιάσουν συγκεκριμένο αριθμό πλοίων ώστε να ανανεώσουν τις άδειες τους ταυτόχρονα θέλουν να δημιουργήσουν απόθεμα πριν τις εορταστικές αργίες του Νέου Κινεζικού Χρόνου στα τέλη του Ιανουαρίου.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 894,112 DWT, εκ των οποίων περίπου το 43% (384,670 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (328,994 DWT) δεξαμενόπλοια και το 20% (180,448 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ